Zaznacz stronę

Wielka Brytania

Home | Rynki zagraniczne | Wielka Brytania

Informacje ogólne

Stolica

Londyn

Powierzchnia

244 820 km2

Liczba ludności

66,1 mln

Waluta

Funt szterling (GBP)

PKB

2 828 mld USD

PKB per capita

42 558 USD

Dynamika PKB

1.40%

Statystyki wymiany handlowej Wielkiej Brytanii

Charakterystyka rynku

Mocne strony

  • Duży i chłonny rynek
  • Duża diaspora Polska, chłonna na towary z Polski
  • Wysoka rozpoznawalność polskich towarów

Słabe strony

  • Brexit i jego konsekwencje
  • Wzrost tendencji izolacjonistycznych
  • Rynek o wyjątkowo silnej konkurencji

Specyfika rynku

Wielka Brytania jest rynkiem wielce otwartym. Brak jest formalnych barier wejścia, ale mimo to rozkręcenie biznesu na Wyspach może być kłopotliwe. Właśnie dzięki brytyjskiej otwartości na biznesy z całego świata, na rynku tym obecna jest konkurencja, która może być zbyt mocna dla nowo wchodzących na rynek graczy. Przez tak silną konkurencyjność, tylko produkty o wysokiej jakości i z dokładnie zaplanowanym planem wejścia, dopasowaną ofertą oraz kampanią promocyjną mają szansę wybić się w Wielkiej Brytanii. Kultura brytyjska jest mocno oparta na tradycji, przestrzeganiu odgórnie ustalonych praw i subtelnych reguł w kontaktach z drugim człowiekiem. Znajduje to swoje odzwierciedlenie również w życiu zawodowym. Odnosi się to jednak do rodowitych Brytyjczyków. W Wielkiej Brytanii przez ostatnie dziesięciolecia wykształciło się społeczeństwo na tyle multikulturowe, że nie sposób jest przewidzieć z kim będziemy prowadzić biznes – niezwykle ważna dlatego jest umiejętności rozpoznania różnic kulturowych i zastosowania ich do siebie (podczas rozmów biznesowych), jak i do swojego produktu. Firmy brytyjskie są bardzo konkretne w działaniu i oczekują realnych i szybkich wyników. Dokładnie sprawdzają potencjalnych partnerów i nie tolerują braku kompetencji oraz nierzetelności. Negocjacje prowadzą w twardy i rzeczowy sposób, podchodząc realistycznie do cen i innych warunków kontraktu. W związku z tym nie należy przesadzać ani z ceną wyjściową, ani z długością samych negocjacji. Ponadto, przywiązują ogromną wagę do punktualności. Często poprzestają na ustnej informacji czy obietnicy, nie podpartych pismem. Tego samego oczekują od swoich partnerów. Wielka Brytania ma otwarty, przejrzysty i przyjazny dla biznesu system, który zachęca do zakładania firm lub rozszerzania działalności na tamtejszy rynek. Nie potrzeba żadnego zezwolenia na utworzenie firmy lub filii w Wielkiej Brytanii, chociaż występują pewne regulacje dla niektórych sektorów (licencje w przypadku działalności finansowej, w dziedzinie obronności i poszukiwania ropy) oraz w kontekście wyboru nazwy dla przedsiębiorstwa. „Companies House” jest główną organizacją rządową, która koordynuje i zarządza sprawami biznesowymi na terenie Wielkiej Brytanii.  

Partnerzy ITRO na rynku brytyjskim

Chętnych do podjęcia współpracy z firmą ITRO na rynku włoskim, zapraszamy do kontaktu:

4 + 2 =

wyświetlono 8 views