Zaznacz stronę

Oferta

Rozwój sprzedaży eksportowych
Home | Rozwój sprzedaży eksportowych | Organizacja misji handlowych

Organizacja misji handlowych

Misje gospodarcze są bardzo dobrą okazją do podjęcia wielu działań, dzięki którym możesz przygotować fundament pod wejście na nowy rynek. Misje są najtańszą bezpośrednią formą docierania do odpowiedniego partnera biznesowego w naturalnym miejscu jego działalności i pozwalają na zapoznanie się nie tylko z jego możliwościami, ale i naturalnym otoczeniem biznesowym i prawnym.

Podczas misji gospodarczych, organizowane są spotkania B2B. Są to bezpośrednie spotkania uczestników misji gospodarczych, odbywające się w krajach docelowych z zaproszonymi potencjalnymi partnerami handlowymi. Podczas nich odbywa się prezentacja ofert eksportowych uczestników misji w obecności wszystkich zaproszonych gości, a następnie przechodzi się do indywidualnych rozmów.

 

Celem misji gospodarczych jest:

  • pomoc w nawiązywaniu współpracy z partnerami zagranicznymi,
  • inicjacja oraz poszerzenie kontaktów handlowo–gospodarczych poprzez wizyty w siedzibach zagranicznych firm czy poprzez umówienie spotkań biznesowych z wybranymi kontrahentami (dokonane na podstawie danych z Dedykowanych Baz Danych),
  • uzyskanie informacji na temat środowiska biznesowego, warunków jego funkcjonowania i wymagań jakie należy spełnić by stać się jego częścią (by móc tam eksportować),
  • rozpoznanie rynku, dające możliwość lepszego dostosowania się do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów,
  • poznanie profilu nabywcy, który jest zbiorem kluczowych informacji, pozywających lepiej zrozumieć sytuację i oczekiwania klienta docelowego.

 

Misje indywidualne

Niewątpliwie, indywidualne misje gospodarcze są o wiele bardziej korzystne niż te zbiorowe. Przede wszystkim są one dopasowane do potrzeb poznawczych przedstawiciela danej branży, przez co stają się usługą spersonalizowaną. Przygotowuje się je w sposób bardzo drobiazgowy, zwracając szczególną uwagę na trafny dobór przyszłych kontrahentów, aby nawiązane w trakcie misji gospodarczej znajomości w przyszłości miały szansę stać się trwałymi relacjami handlowymi. 

Indywidualne misje gospodarcze są usługą skierowaną głównie do małych i średnich przedsiębiorców, które dzięki nim mają możliwość uczestnictwa w wybranych targach lub wystawach, jak również mogą wziąć udział w zorganizowanych spotkaniach biznesowych.

 

Misje zbiorowe

Ten rodzaj wyjazdu biznesowego wyjazdu najczęściej organizowany jest przez: Urzędy Marszałkowskie, Izby Gospodarcze, czy Agencje Handlowe (np. PAIH – Polską Agencję Inwestycji i Handlu).

Zbiorowe misje gospodarcze nie są tak efektowne, jak te indywidualne. Powodem przede wszystkim jest to, że organizowane są dla wielu przedstawicieli tej samej branży. W rezultacie, zmusza to organizatorów do wypracowania kompromisu pomiędzy oczekiwaniami firm biorących w nich udział, przez co, jak zazwyczaj dzieje się przy kompromisach, żadna firma nie zostaje w pełni usatysfakcjonowana.

W przeciwieństwie do indywidualnych misji gospodarczych, wyjazdy grupowe ze względu na swoją specyfikę oraz dużą ilość uczestników nie są tak precyzyjne. Jest to raczej kurtuazyjne spotkanie biznesowe o charakterze pobieżnego zapoznania się z daną branżą i środowiskiem biznesowym, niż faktyczna okazja do nawiązania trwałych i owocnych stosunków handlowych.

 

Firma ITRO specjalizuje się w organizacji indywidualnych misji handlowych. Dokładamy wszelkich starań, aby w trakcie wyjazdu nasi klienci nawiązali wartościowe kontakty biznesowe, prowadzące do sprzedaży oferowanych przez nich produktów lub usług.

Oferowana przez firmę ITRO usługa organizowania indywidualnych misji gospodarczych obejmuje:

  • Opracowanie profilu kontrahenta.
  • Budowę dedykowanej bazy danych.
  • Przygotowanie oferty w języku potencjalnego kontrahenta.
  • Rozesłanie oferty do kontrahentów z baz danych.
  • Telefoniczne badanie zainteresowania ofertą.
  • Umówienie spotkań ze wstępnie zainteresowanymi kontrahentami.
  • Wyjazd na misję i odbycie spotkań handlowych.