fbpx
Zaznacz stronę

Rozwój sprzedaży eksportowych

Rozwój sprzedaży eksportowych jest kluczową częścią każdej kampanii eksportowej.

Interesuje Cię nasza oferta outsourcingu działu eksportu?

Zostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.





    Sam proces sprzedażowy na rynkach zagranicznych jest podobny do tego w Polsce, jednak nie jest on taki sam.

    Rozwój sprzedaży eksportowych… Jak robimy to w ITRO?

    Nasz proces sprzedażowy dzielimy na poszczególne etapy:

    1. OCENA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO FIRMY Z PUNKTU WIDZENIA MOŻLIWOŚCI WPROWADZANIA WYROBÓW NA RYNKI ZAGRANICZNE: ANKIETA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO.
    2. Ustalenie z klientem profilu potencjalnego kontrahenta.
    3. Budowanie bazy danych, w oparciu o wyznaczone wcześniej kryteria.
    4. Opracowanie przekazu komunikacji.
    5. Opracowanie oferty na wskazany rynek.
    6. Rozpoczęcie procesu handlowego przy wykorzystaniu: SEO, social media marketingu, content marketingu, mailingu oraz callingu.
    7. Generowanie leadów sprzedażowych.

    Naszym celem jest nie tylko zdobycie potencjalnego klienta, lecz przede wszystkim wygenerowanie leada sprzedażowego. Komunikacja z potencjalnym klientem jest pogłębiona, kontynuujemy ją aż do momentu przedstawienia oferty i rozpoczęcia negocjacji handlowych.

    Sebastian Sadowski-Romanov

    CEO, ITRO Export Solutions

    Outsourcing: dlaczego warto?

    Wielu specjalistów twierdzi, iż outsourcing sił sprzedaży jest mało korzystny dla firmy. Uzależnienie od pośrednika pozbawia bezpośredniego kontaktu z klientem i możliwości budowania relacji.

    W przypadku outsourcingu działu eksportu jest odrobinę inaczej. Sprzedaż eksportowa opiera się najczęściej o komunikację za pomocą środków elektronicznych i na odległość, szczególnie w początkowej fazie. Dlatego budowanie relacji nie jest tak ważne jak przygotowanie i przystosowanie oferty skierowanej do klienta z danego rynku docelowego.

    Początkowe koszty budowania działu eksportu i ryzyko związane z możliwością popełnienia błędów w wyborze i we wchodzeniu na rynki zagraniczne jest znacznie większe niż ryzyko uzależnienia się od pośrednika. Budowanie relacji z klientem zagranicznym rozpoczyna się w dalszej fazie współpracy handlowej.

    Kontakt z osobą sprzedającą ma znaczenie drugorzędne. Pierwszorzędne czynniki wyboru partnera to jego reputacja, doświadczenie i potencjał współpracy.

    Dzięki skorzystaniu z naszej usługi outsourcingu, Twoja firma może zyskać:

     

    wsparcie wielojęzycznej kadry specjalistów

    optymalizację kosztów poprzez przejęcie przez ITRO zadań działu eksportu

    porady doświadczonych w eksporcie handlowców ITRO

    Zamów outsourcing Twojego działu eksportu

    Jeśli zainteresowała Cię nasza usługa outsourcingu działu eksportu, wypełnij formularz ofertowy już dziś! Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak się da, by wesprzeć plany eksportowe Twojej firmy.

    Porównanie pakietów usług

    EXPORT DEPARTMENT OUTSOURCING
    [pełne porównanie możliwości wszystkich pakietów]

    BASIC

    PROFESSIONAL

    AUTOMATION

    SPRAWDŹ >SPRAWDŹ >SPRAWDŹ >
    Czas trwania umowymin. 12 miesięcymin. 9 miesięcymin. 6 miesięcy
    Analiza rynku produktów po kodach HS Export Indicatorcheckmarkcheckmarkcheckmark
    Strategia promocji na rynkach zagranicznych Promotion Solutionscheckmarkcheckmark
    Pozyskiwanie klientów zagranicznych Selekcja i dobór kontrahentówcheckmarkcheckmarkcheckmark
    Social media, Social Selling [Facebook, LinkedIn, Twitter]Promocja na rynkach zagranicznychLinkedincheckmark
    Budowa dedykowanej strony www na wskazany rynek Landing page do celów automatyzacjicheckmarkcheckmark
    Marketing Automation nowoczesne narzędzia klasy SAP CRM Lead generationdo 3 procesówdo 10 procesów
    Budowa dedykowanej bazy danych [jednorazowo, ilość rekordów] Dedykowane bazy danychdo 100 rekordówdo 200 rekordówdo 300 rekordów
    Rozbudowa bazy – ilość rekordów  [miesięcznie]min. 10 rekordówmin. 30 rekordówmin. 50 rekordów
    Obsługa klienta zagranicznegoangielskiangielski i język lokalny rynkuangielski i język lokalny rynku
    Email Marketing Cold Mailingcheckmarkcheckmarkcheckmark
    Marketing bezpośredni Cold Callingcheckmarkcheckmark
    Promocja na darmowych portalach branżowych [od 2 miesiąca] Kanały dystrybucji checkmarkcheckmark
    Umawianie spotkań handlowych podczas targów Matchmaking checkmarkcheckmark
    Umawianie spotkań handlowych podczas misji handlowych Indywidualna misja handlowacheckmark
    Obsługa sprzedaży pozyskanych klientów Umowa agencyjna6%5%4%

    Outsourcing działu eksportu lub stworzenie takiego działu w swojej firmie nie prowadzi jeszcze do sukcesów w rozpoczęciu sprzedaży. Pierwszym krokiem w kierunku internacjonalizacji powinien być wybór odpowiedniego rynku, następnie pozyskanie baz danych potencjalnych kontrahentów oraz rozplanowanie strategii promocji produktu adekwatnej do realiów rynkowych tego kraju. 

    W ITRO jesteśmy w stanie przeprowadzić Cię przez te wszystkie kroki!

    Dlatego proponujemy zapoznanie się z:

    1. Raportem „Wskaźnik Eksportu”, który pomoże w wyborze odpowiedniego dla produktu rynku
    2. Naszymi bazami danych: bazami danych importerów i dedykowanymi bazami danych
    3. Oraz ofertą promocji na rynkach zagranicznych
    wyświetlono 636 views

    Wybór rynku

    Najważniejszy czynnik powodzenia w eksporcie to właściwy wybór rynków. „Wskaźnik eksportu” to autorska metodologia oparta na analizie danych statystycznych urzędów celnych. Raport pokazuje eksport wybranego wg. klasyfikacji celnej kodów HS (Harmonized System) produktu i pokazuje wymianę handlową danym towarem na 150 rynkach świata.

    Więcej o raporcie Export Indicator…

    Baza importerów

    W Itro wiemy kto kupuje określony towar. Znajdziemy klientów na każdym rynku. Bazy danych importerów w zależności od rynku mogą zawierać nawet do 100 pozycji, określających transakcję eksportową od kraju pochodzenia towaru poprzez producenta, dostawcę, ilość towaru, wagę netto i brutto, wartość towaru i wiele innych.

    Więcej o bazach importerów…

    Promocja na rynku

    Skuteczną komunikację z potencjalnym klientem prowadzimy w jego rodzimym języku. Pierwsze co robi kontrahent po otrzymaniu propozycji współpracy to ocena materiałów handlowych jakie otrzyma. Następnie szuka informacji w Internecie na temat firmy, która przesłała mu ofertę. Dobrze przygotowana komunikacja ma potwierdzić jego oczekiwania.

    Więcej o promocji zagranicznej…