Zaznacz stronę

Oferta

Strategia Eksportowa
Home | Promocja na rynkach zagranicznych | Strategia promocji na rynku

Skuteczna strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa | strategia eksportowa

Znając produkt lub usługę klienta oraz rynek docelowy, na jaki będzie kierowany można budować strategię wejścia na dany rynek; zbadać kanały dystrybucji, dokonać segmentacji klientów, wytypować najbardziej efektywne kanały komunikacji i pozyskiwania klientów, opracować materiały marketingowe i handlowe w języku danego kraju, określić warunki serwisowe i gwarancyjne oraz optymalne rozwiązania, które zapewnią sukces w ekspansji na danym rynku.

Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa [strategia eksportowa] to jest nowy model biznesowy internacjonalizacji działalności firm.

Opracowanie strategii eksportowej zawiera następujące elementy:

  • Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorcy oraz jego możliwości eksportowych, pod kątem oferowanych produktów/usług,
  • Analiza i wskazanie rynku/rynków docelowych działalności eksportowej, pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy, w tym analiza konkurencji – główni konkurenci oraz ich oferta, a także analiza ich słabych i mocnych stron,
  • cropped-logo.pngAnaliza konkurencyjności produktu/usługi na każdym ze wskazanych rynków docelowych, w tym analiza ich słabych i mocnych stron,
  • Opis wyznaczonych celów,
  • Strategia eksportowa w zakresie produktu/usługi, w tym:
    • Adaptacja produktu do wymogów wskazanych rynków zagranicznych

      • dostosowanie produktu do potrzeb rynku
      • wyznaczanie budowa wartości dla klientów
      • budowa oferty dla partnerów zagranicznych
      • wybór strategii produktowej na różne rynki
    • Cena eksportowa, czyli jak dobrać cenę do rynku docelowego

      • wybór strategii cenowej na rynki zagraniczne
      • inwentaryzacja cen produktów konkurencji
      • metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
      • możliwość w zakresie polityki rabatowej
    • Wskazanie źródeł finansowania działalności eksportowej w oparciu o narzędzia finansowe.

  • Wskazanie i uzasadnienie wyboru działań służących realizacji strategii eksportowej,
  • Szacowane koszty wdrożenia opracowanej strategii eksportowej,
  • Wstępny harmonogram wdrażania strategii eksportowej.