Zaznacz stronę

Oferta

Rozwój sprzedaży eksportowych
Home | Rozwój sprzedaży eksportowych | Mailing bezpośredni

Mailing bezpośredni

E-mail marketing to najprostsza, najtańsza i najefektywniejsza forma marketingu internetowego. Polega na wysłaniu do konsumentów maili, w których firma promuje swoje produkty lub oferuje swoje usługi.

Wiadomości w mailingu bezpośrednim są wysyłane masowo do docelowej grupy odbiorców lub do konkretnych klientów określonych przez wcześniej zrobione bazy danych kontrahentów. Przez niskie koszty oraz szybkość przekazywania informacji jest to bardzo atrakcyjna forma marketingu dla przedsiębiorców. Pozwala ona zaoszczędzić czas, jeśli użyjemy narzędzi do mailingu (np. SALESmanago), ale także pieniądze potrzebne na inne techniki promocji produktu.

 

E-mail marketing posiada dwie formy:

Wysyłka newslettera – jest świetną metodą na długofalowe budowanie relacji klient–firma. Cyklicznie i regularnie wysyłany newsletter do bazy klientów, którzy wyrazili na to zgodę, nie będzie traktowany jako SPAM. Powinien on być skonstruowany w ciekawy dla odbiorcy sposób, który jednocześnie kreuje pozytywny wizerunek firmy i umiejętnie promuje jej ofertę. Może informować o eventach, promocjach, ofertach specjalnych tylko dla subskrybentów itp. Newsletter w marketingu e-mailowym pełni rolę stałej komunikacji z klientem.

Wysyłka mailingu – chodzi o e-mail, który jest rodzajem newsa czy komunikatu, np. informuje o jakiejś akcji: o dniu wyjątkowej promocji, albo ma na celu sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Taka forma e-mail marketingu powinna zawierać zwięzłą treść i tzw. call to action (wezwanie do akcji), które przekieruje klienta na landing page (stronę docelową). Landing page ma na celu dalsze zachęcenie klienta do wykonania konkretnej czynności np. zakupu, rejestracji w serwisie, podania danych kontaktowych, zapisania się na newsletter, odwiedzenia strony firmowej lub sklepu internetowego (e-commerce).

Pozostałe formy e-mail marketingu uzupełniają jego skuteczność. Mogą to być automatyczne odpowiedzi (follow up, czyli rodzaje e-maili z autorespondera), np. potwierdzenia transakcji, odpowiedzi na pytania, przypomnienia o potrzebie zakupu, kontaktu z firmą, powiadomienia różnego typu. Jeśli jednak tych automatycznych wiadomości będzie zbyt dużo, mogą raczej szkodzić i męczyć odbiorców niż wspomagać działania marketingowe.

 

5 zalet e-mail marketingu:

  • Masowość – żadne medium internetowe nie ma takiego zasięgu jak e-mail. Ani reklama telewizyjna, ani social media marketing nie zapewnia nam takiej liczby odbiorców.
  • Globalny zasięg – e-maile możemy rozsyłać do odbiorców na całym świecie. Nie ma też ograniczenia liczby potencjalnych odbiorców, ani ilości wysłanych wiadomości.
  • Niski koszt i skuteczność – efektywność e-mail marketingu dla sprzedaży usług czy produktów spośród wszystkich form marketingu nadal jest najwyższa. Masowe mailingi nie kosztują wiele, a są według badań Internetu drugim czynnikiem, który generuje ruch na stronie.
  • Szybkość – łatwość wysłania mailingu, do setek, a nawet milionów odbiorców jest nieporównywalna z innymi działaniami e-marketingu. Wysłanie e-maili do określonej i wcześniej wgranej bazy odbiorców trwa sekundy. Sekundy również trwa otworzenie maila przez odbiorcę.
  • Budowanie relacji – e-mailing jest świetnym narzędziem do budowania dobrej komunikacji z potencjalnym klientem: informowania o ciekawych newsach, nowościach, ofertach dla stałych klientów, okazjach, wyprzedażach i wszelkich innych akcjach marketingowych.

 

Oferta ITRO:

Jako firma specjalizująca się w email marketingu na poziomie B2B, ITRO dociera do klientów budując nasze bazy ręcznie, starannie sprawdzając czy odbiorca będzie zainteresowany tym, co dana firma chce mu zaoferować. Z własnych doświadczeń wiemy, że ludzie pracujący w sektorze B2B są szczególnie wyczuleni na nadmiar niechcianych, nic niewnoszących informacji handlowych. Przekaz dobieramy bardzo precyzyjnie, zwracając uwagę, aby leżał w sferze zainteresowań i potrzeb potencjalnego odbiorcy. Koncentrujemy się na wskazaniu możliwemu kontrahentowi korzyści płynących z nawiązania współpracy. Nie przekazujemy mu gotowej „suchej” ofertę, lecz ciekawe informacje zachęcające do odpowiedzi, podjęcia interakcji. 

    [page-title]