Zaznacz stronę

Oferta

Promocja na rynkach zagranicznych
Home | Promocja na rynkach zagranicznych | Outsourcing działu marketingu

Outsourcing działu marketingu

W dobie globalizacji rynku, stale rosnącej konkurencji, przesytu towarami i usługami, odpowiednie prowadzenie marketingu oraz budowania wizerunku marki mają ogromne znaczenie w osiągnięciu sukcesu rynkowego. Nie każda firma jednak jest w stanie zatrudniać oddzielne działy do np. sprzedaży, eksportu czy marketingu. Z tej właśnie potrzeby narodził się outsourcing.

Działania marketingowe odgrywają kluczową rolę w identyfikacji i kształtowaniu roli przedsiębiorstwa na rynku. Pomagają zminimalizować ryzyko ponoszenia zbędnych wydatków na działania nieprzynoszące oczekiwanych rezultatów. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii marketingowej oferowane produkty bądź usługi docierają do odpowiednio dobranej grupy konsumentów, poprzez odpowiednio dobrane kanały komunikacji z dobrze przygotowanym i jasnym przekazem.

Dział marketingu to jeden z niedocenianych działów w polskich przedsiębiorstwach. Mało, kto może sobie wyobrazić, iż PEPSI wydało ponad miliard dolarów na zmianę logo i zbudowanie nowej świadomości marki. W ITRO wiemy, że nie każdy ma budżet jak te największe korporacje, ale uważamy, że odpowiednie prowadzenie działań marketingowych przyczynia się do zwiększenia sprzedaży i daje możliwość budowania budżetu marketingowego. Właśnie taką usługę postanowiliśmy dostarczyć naszym klientom, bez konieczności tworzenia nowych miejsc pracy, o których niezbędności jeszcze nie są przekonani.

Nasze wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów na  wielu rynkach i w różnych branżach pozwala nam inaczej patrzeć na zadnienia budowania relacji z zagranicznymi klientami.

 

  1. Na czym polega marketing?
  2. Czym jest outsourcing działu marketingu?
  3. Korzyści płynące z outsourcingu
  4. Kto może skorzystać z outsourcingu?
  5. Dlaczego ITRO? Co nas wyróżnia?
  6. Jak wygląda proces wsparcia z naszej strony?
  7. Jakie działania podejmujemy?
  8. Co oferujemy naszym klientom?

 

Na czym polega marketing?

Marketing to proces biznesowy, którego wdrożenie i prowadzenie wiąże się z utworzeniem w firmie odpowiedniego działu, zatrudnienia wykwalifikowanej kadry, stałego nadzoru nad ułożeniem i wdrożeniem strategii marketingowej, oraz ciągłego doskonalenia kompetencji pracowników odpowiedzialnych za poszczególne działania, które dziś mają bardzo szeroki zakres. Jest to trudny i długotrwały proces. Nawet firmy posiadające działy marketingu często potrzebują wsparcia lub konsultacji przy planowaniu działań na nowych rynkach.

Często z pomocą przychodzą tutaj specjaliści firm zewnętrznych, takich jak ITRO.

 

Czym jest outsourcing działu marketingu?

Outsourcing (ang. outside resource using) działu marketingu, inaczej znany jako „zewnętrzny dział marketingu”, to usługa polegająca na przekazaniu części lub całości zadań związanych między innymi z promocją oferty firmy podmiotowi zewnętrznemu. Powierzenie prowadzenia działań marketingowych wyspecjalizowanym firmom (np. ITRO) nie tylko obniża koszty przedsiębiorstwa, ale również usprawnia proces zarządzania firmą, dając możliwość skupienia się na jej głównej działalności.

 

Pozostałe korzyści płynące z outsourcingu to:

  • Wykorzystanie kompetencji i umiejętności specjalistów.
  • Dostęp do specjalistycznej wiedzy.
  • Możliwość korzystania z wielu specjalistów równocześnie, bez konieczności stałego zatrudnienia.
  • Wykorzystanie innowacyjnych sposobów promocji firmy.
  • Zwiększenie zasięgu działań marketingowych, poprzez docieranie do szerszego grona klientów.
  • Zwiększenie szybkości i interaktywności komunikacji z rynkiem.
  • Odpowiednie dostosowanie metod i narzędzi marketingowych do preferencji klientów.

 

Kto może skorzystać z outsourcingu?

Outsourcing polecany jest szczególnie małym i średnim przedsiębiorcom, którym ograniczone środki finansowe nie pozwalają na utworzenie odrębnego działu marketingu w swojej firmie, ale korzystają z niego również większe przedsiębiorstwa, które potrzebują wsparcia dla już istniejącego działu marketingu czy działu sprzedaży. Każda firma może skorzystać z outsourcingu działu marketingu, jeśli uważa to za cenne i potrzebne.

 

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” – Henry Ford.

 

Dlaczego ITRO? Co nas wyróżnia?

Jako firma zajmująca się szeroko pojętym doradztwem eksportowym oraz specjalizująca się we wprowadzaniu firm i produktów na rynki zagraniczne, nie ograniczamy naszych działań do rynku lokalnego, lecz dostosowujemy nasze usługi marketingowe do potrzeb lokalnych konsumentów i kontrahentów. Nasz zespół składa się ze specjalistów o szerokiej wiedzy, kompetencjach i umiejętnościach niezbędnych przy prowadzeniu skutecznych działań marketingowych.  

Specjalizujemy się w działaniach marketingowych z wykorzystaniem Internetu (digital marketing), który daje dziś niesamowite możliwości personalizacji oraz mierzalności dostarczanego przekazu przy stosunkowo niskich kosztach w porównaniu do tradycyjnych kanałów reklamowych.  Szczególnie dla firm o mniejszych zasobach finansowych, jest to idealne narzędzie promocji na rynkach zagranicznych.

 

Jak wygląda proces wsparcia z naszej strony?

Proces dzielimy na konkretne etapy:

  1. Analiza zapotrzebowania i określenie zasadności wdrożenia proponowanych usług. Planowanie procesu i ustalenie zasad współpracy.
  2. Realizacja ustalonych działań.
  3. Monitorowanie efektów.
  4. Ewaluacje i modyfikacje procesowe.

 

Jakie działania podejmujemy?

W ramach kompleksowej pomocy oferujemy:

  1. Audyt dotychczasowej strategii marketingowej.
  2. Przygotowanie ogólnej strategii marketingowej.
  3. Zaplanowanie realizacji celów strategii.
  4. Realizację działań marketingowych.
  5. Przygotowanie bieżących działań promocyjnych.
  6. Kontrolę i raportowanie efektów działań.

 

Co oferujemy naszym klientom?

W zależności od potrzeb klienta, oferujemy wsparcie w zakresie:

  • SEO/SEM
  • Google AdWords / Facebook Ads
  • Opracowanie materiałów promocyjnych
  • Opracowanie strategii promocji
  • Zarządzanie profilem społecznościowym firmy
  • Zarządzanie profilem eksperckim – na LinkedIn