fbpx
Zaznacz stronę

Dotacje PL

Na rozwój eksportu

Home | Program Operacyjny Polska Wschodnia

Internacjonalizacja Polski Wschodniej

Szukasz nowych rynków zbytu? Masz wolne moce przerobowe, ale spadek zamówień? Planujesz rozwój firmy, ale nie chcesz zaryzykować swoimi pieniędzmi w nowych realiach biznesowych?

Pozyskaj dofinansowanie 800 tys. zł. na Eksport! Aż do 85% kosztów internacjonalizacji możesz pokryć z Funduszy Unijnych.

loading

Cel dofinansowania

​Celem programu Internacjonalizacja MŚP jest pomoc w internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnej gospodarce. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i promocja marek polskich na innych rynkach to jednak nie jedyne założenie tego programu.
Internacjonalizacja firmy zawsze łączy się z kosztami, na które nie wszystkie mogą sobie pozwolić lekką ręką. Tutaj właśnie wchodzi POPW 1.2, który dofinansowuje koszty wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm działających na obszarze Polski Wschodniej, czyli województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i podkarpackiego.
Internacjonalizacja przedsiębiorstw to nie tylko szansa dla Polski na zaistnienie na arenie międzynarodowej, ale także szansa dla polskich biznesów na rozwinięcie skrzydeł. To szansa dla Twojej firmy na przetestowanie strategii rozwoju minimalnym kosztem. Nie strać jej!

%

Maksymalna intensywność dofinansowania projektu internacjonalizacji

%

Minimalny wkład własny w internacjonalizację

%

Skuteczności pozyskania dotacji przez firmę ITRO

Kto może otrzymać dofinansowanie?

18 września 2021 r. ogłoszona zostanie kolejna runda naboru wniosków w konkursie POPW 1.2 „Internacjonalizacja MŚP” w perspektywie 2014-2020.

O dofinansowanie na internacjonalizację przedsiębiorstwa mogą ubiegać się wyłącznie

  • mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwa działające w województwach Polski Wschodniej: warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim, potwierdzone wpisem do odpowiedniego rejestru, ujawnionym najpóźniej w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie

  • posiadające co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) o potencjale do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym

www.parp.gov.pl

W ramach konkursu 1.2. Internacjonalizacja MŚP Twoja firma może:

  • Pozyskać do 800 000,00 zł bezzwrotnego wsparcia finansowego;
  • Otrzymać do 85% pokrycia kosztów kwalifikowalnych projektu;
  • Sfinansować m.in.:
    • udział w targach międzynarodowych i misjach gospodarczych;
    • opracowanie materiałów marketingowych, katalogów, strony internetowej oraz kampanii promocyjnych;
    • pozyskanie klientów na rykach zagranicznych i otwarcie kanałów dystrybucji;
    • zakup środków trwałych;
    • zakup oprogramowania;
    • opracowanie niezbędnej dokumentacji eksportowej i certyfikacji;
    • usługi doradcze, w tym szkolenia i badania marketingowe.

Zapytaj o dofinansowanie: bezpłatne, indywidualne konsultacje dla osób i firm chcących pozyskać dotacje unijne na rozwój eksportu

pula środków w konkursie

maksymalna kwota dofinansowania na rynki spoza UE

maksymalna kwota dofinansowania na rynki UE

Jakie warunki trzeba spełniać, by móc się ubiegać o dofinansowanie?

Ankieta dot. spełnienia kryteriów

POPW i Go To Brand – czym się różnią?

Wiele osób myli te dwa programy. Dotacje to dotacje, co za różnica? A różnica między programami Go to Brand i POPW 1.2 jest ogromna.

Atrakcyjność projektów dofinansowujących rozwój eksportu zazwyczaj bazuje na wysokości dofinansowania oraz tym na co pozyskane pieniądze można przeznaczyć.

W przypadku programów POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP oraz Go To Brand niezwykle ważnym kryterium jest także skąd wnioskująca o dofinansowanie firma pochodzi: konkurs POPW przeznaczony jest wyłącznie dla MŚP z Polski Wschodniej, a Go To Brand dla MŚP z całej Polski z wyłączeniem województwa mazowieckiego.

Kluczową różnicą dzielącą oba programy jest jednak wykazanie wskaźnika eksportu: w POPW nie musimy osiągać sprzedaży, a w Go To Brand jest to wymagane.

Co daje POPW?

 Co daje Go To Brand?

Najnowsze informacje i wytyczne

Od 2021 r. zniesiony został warunek ograniczania wydatków na organizację uczestnictwa w targach zagranicznych do 49% dofinansowania. Teraz, wydatki na działania inne niż zakup oprogramowania czy środków trwałych nie są ograniczone – można na nie przeznaczyć dowolną kwotę z otrzymanej dotacji.

  • maksymalnie 100 tys. zł dofinansowania na pokrycie kosztów związanych z nabyciem środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności;
  • maksymalnie 100 tys. zł na pokrycie kosztów związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności.

Przy czym, łączne dofinansowanie na pokrycie kosztów związanych z nabyciem wartości niematerialnych i prawnych oraz pokrycie kosztów związanych z nabyciem środków trwałych z wyłączeniem nieruchomości w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności nie może przekroczyć 150 tys. zł.

Link do całości dokumentacji konkursowej >

POPW 1.2 to program doradczy – nie wymaga wskaźników rezultatu w postaci wykazania wzrostu eksportu – co przy niestabilnej sytuacji gospodarczej na świecie jest niezwykle istotne.

Ze względu na pracochłonność opracowania wniosków już dziś należy rozpocząć:

  • proces budowy Modelu Biznesowego Internacjonalizacji – to jest niezbędny dokument dla firm ubiegających się o dotację w ramach działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP POPW;
  • dobór odpowiednich targów międzynarodowych;
  • opracowanie harmonogramu działań do realizacji na 24 mies. do przodu.

W 2021 r. pula dotacji uzależniona będzie od dostępności środków. Warto się spieszyć by odpowiednio wcześnie opracować model biznesowy oraz wniosek i zdobyć dodatkowe środki na rozwój firmy.

Działajmy razem już dziś!

Nowoczesne podejście do eksportu

  • Multilingual Lead Generation, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów na wybranych przez Ciebie rynkach z wykorzystaniem technik i nowoczesnych narzędzi do Social Sellingu
  • Multilingual page + SEO, które wypozycjonują Twoją markę na tle konkurencji
  • Online/offline B2B matchmaking pozwoli Ci na spotkania z klientami z różnych rynków i rozmowy biznesowe z firmami zainteresowanymi Twoimi produktami
  • Warunki Incoterms i kody celne HS, znajomość których przydatna będzie podczas planowania Twoich sprzedaży eksportowych – to dzięki Incoterms zapewnisz bezpieczeństwo swoich towarów i transakcji eksportowych, a kody celne pomogą Ci wybrać odpowiednie rynki, dotrzeć do klientów, ustalić regulacje prawne i więcej
  • Nowoczesne narzędzia IT pomogą Ci osiągnąć Twoje cele sprzedażowe szybciej i mniejszym nakładem zasobów
  • Zabezpieczenie finansowe eksportu da Ci gwarancję, że Twoje transakcje biznesowe z klientami zagranicznymi będą bezpieczne i pozbawione ryzyka

Na 170 firm które otrzymały dotacje z programu POPW w całej Polsce Wschodniej, 36 było naszymi klientami. Ze 100% skutecznością pozyskaliśmy dofinansowanie dla wszystkich z nich.

Dlatego też jesteśmy gotowi brać ryzyko pisania MBI na siebie – dokładnie wiemy jak taki model powinien być zbudowany, aby oceniający zaakceptowali jego wartość merytoryczną i kosztową. Jeśli nam zaufasz, możesz być pewien rezultatów.

Nabór wniosków rozpoczyna się za

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Umów się na darmową konsultację

Sebastian Sadowski-Romanov

Sebastian Sadowski-Romanov

Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.

Mob.: 512 022 907 | sadowski@itro.pl

Firma ITRO pozyskała 20 000 000 PLN dofinansowania dla 36 klientów z Polski Wschodniej. W ciągu ostatnich 4 lat, nasza skuteczność w pozyskaniu dotacji wynosi 100%. Kompleksowo przeprowadzimy Państwa przedsiębiorstwo przez proces internacjonalizacji – od składania wniosku o dotacje, po wybór i badania rynku oraz pozyskiwanie klientów zagranicznych.

Jestem zainteresowany spotkaniem online

 


Zakład Mięsny „Kabo” A. Borowik W. Karpieszuk s.j. korzystała z usług firmy ITRO S. z o.o. w zakresie opracowania wniosku oraz modelu biznesowego, w celu pozyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MSP. Dzięki współpracy otrzymaliśmy środki na poszerzenie realizacji działań eksportowych przedsiębiorstwa. Z przyjemnością polecamy usługi firmy ITRO związane z rozwojem eksportu. Specjalistyczna wiedza oraz wieloletnie doświadczenie przekłada się na wysoką skuteczność podejmowanych przed firmę działań doradczych.

Zakład Mięsny "Kabo" A. Borowik W. Karpieszuk s.j.

TRYUMF Sp. z o. o. pragnie serdecznie podziękować firmie ITRO Sp. z o.o. za opracowanie Modelu Biznesowego Internacjonalizacji, niezbędnego w celu pozyskania dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, Działanie 1.2 Internacjonalizacja MŚP.
Usługa została wykonana profesjonalnie, ze starannością i dbałością o szczegóły. Dzięki działaniom ITRO otrzymaliśmy dotację, która pomogła nam rozwinąć działalność na nowych rynkach zagranicznych.
Z pełnym przekonaniem polecamy firmę ITRO jako profesjonalistę w zakresie usług doradczych.

TRYUMF Sp. z o. o.

Współpraca z ITRO Sp. z o.o. została podjęta w związku z realizacją projektu

„Przygotowanie firmy INSTAL Rzeszów do wdrożenia nowego modelu biznesowego związanego z internacjonalizacją działalności” w ramach Działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP w ramach Programu Polska Wschodnia.

Firma ITRO Sp. z o.o. profesjonalnie i sumiennie wykonała szeroki zakres usług związanych z wejściem firmy Zakład Zbiorników INSTAL Rzeszów na rynki Austrii, Wielkiej Brytanii i Ukrainy.

Usługi zostały wykonane z należytą dokładnością i starannością. Pragniemy podziękować firmie ITRO Sp. z o.o. za owocną współpracę i z pełnym przekonaniem polecamy ją jako firmę godną zaufania.

Zakład Zbiorników INSTAL Rzeszów Sp. z o.o.

P.P.H.U. „JASLAM” KRZYSZTOF STYRANKA dziękuje firmie ITRO Sp. z o. o. w związku z opracowaniem strategii wejścia na rynek słowacki oraz określeniem szczegółowej kampanii promocyjnej w internecie na rynku słowackim.

Szczegółowo przygotowana kampania promocyjna otworzyła przed nami nowe perspektywy rozwoju.

Starannie wyselekcjonowane kanały promocji odpowiadały przedstawionym profilom potencjalnych klientów, co przyczyniło się do zwiększenia naszych szans eksportowych na rynku słowackim.

Z pełnym przekonaniem polecamy firmę ITRO Sp. z o. o. jako rzetelnego partnera w działaniach eksportowych.

Jaslam Krzysztof Styranka

Aby pobrać darmową checklistę wypełnij poniższy formularz:

 Ostatnia szansa

Internacjonalizacja 2021. Pobierz checklistę i dowiedz się:

Opracowano: 11-2020 r. [7 stron]

 

  • wartości i warunków dofinansowania POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP
  • dlaczego dotacja jest narzędziem rozwoju eksportu
  • jakie są kluczowe koszty kwalifikowane
  • jakie kryteria firma musi spełnić, aby wnioskować o dofinansowanie
.

 

wyświetlono 4 417 views