Gdzie eksportować
Optymalizacja kierunków eksportowych
Gdzie sprzedaje Twoja konkurencja? Sprawdź:
Zostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.
Rozwój działalności eksportowej jest decyzją strategiczną.
Najkosztowniejszy błąd w eksporcie to niewłaściwy wybór rynku. Każdego dnia tysiące przedsiębiorców podejmuje decyzje o wyborze rynku eksportowego w oparciu o subiektywne opinie, zachowania konkurentów oraz przeczucia.
Kluczowe problemy eksportu
Dlaczego właściwy wybór rynku jest ważny?
- Optymalizacja kierunków eksportowych to podstawa efektywnej strategii rozwoju eksportu.
- Wybór odpowiedniego rynku skróci czas i koszty związane z eksportem, a to oznacza wzrost sprzedaży eksportowej.
- Skuteczna decyzja strategiczna pozwoli na rozwój do statusu przedsiębiorstwa międzynarodowego.
Jak ocenić efektywność wyboru rynków docelowych?
Metodologia ITRO
Określenie kodu HS produktu
Analiza i przetwarzanie danych celnych dot. globalnego importu i eksportu na 150 rynków świata
Analiza i przetwarzanie danych celnych dot. importu i eksportu największych & najbliższych graczy rynkowych
Analiza i przetwarzanie danych celnych dot. eksportu Polski oraz określenie 50 największych importerów z Polski
Analiza i hierarchizacja rynków oraz rekomendacja perspektywicznych kierunków wg kodu HS produktu
Export Indicator [Global Trade Data]
rynków świata, dane statystyczne z obrotu danym towarem
podjętych decyzji strategicznych dot. wyboru rynku na podstawie raportu
kodów HS produktów dostępnych do analizy
Jak odpowiednio wybrać rynek docelowy z raportem Export Indicator?
1. GLOBALNY IMPORT TOWARU
- wartość importu towaru na świecie w 2019 r.
- bilans handlowy w 2019 r. (tys. USD)
- wielkość importu w 2019 r.
- roczny wzrost wartości między 2018-2019 (%)
- udział w światowym imporcie produktu (%)
b) TOP 20 importerów towaru na świecie w latach 2017-2019
Analiza pozwala na rozpoznanie globalnego popytu na dany produkt na rynkach docelowych. Pokazuje najbardziej chłonne rynki oraz różnicę między importem i eksportem danych wyrobów na danym rynku – bilans handlowy: wskaźnik ujemny (-) oznacza przewagę importu nad eksportem danego produktu. Im większy, tym lepiej, co pokazuje iż istnieje popyt na dany produkt na wskazanym rynku oraz jest na nim stosunkowo niewielka konkurencja wewnętrzna, ponieważ nie produkuje nadwyżek na eksport).
2. GLOBALNY EKSPORT TOWARU
b. TOP 20 eksporterów towaru na świecie w latach 2017-2019
Statystyka eksportu wskazuje nam dokładnie, gdzie eksportuje globalna konkurencja oraz jak dużo danego produktu wysyła się na poszczególne rynki zagraniczne.
3. EKSPORT TOWARU Z KRAJU EKSPORTERA – POLSKI
- wartość eksportu towaru z Polski w 2019 r.
- bilans handlowy w 2019 r. (tys. USD)
- udział w polskim eksporcie (%)
- średnia taryfa (szacunkowa) dla Polski (%)
- ranking krajów partnerskich w światowym imporcie
- miejsce danego kraju w rankingu Ease of doing business
2. Dynamika eksportu towaru z Polski w latach 2017-2019
3. TOP 10 importerów towaru z Polski w latach 2017-2019
Analiza pozwala na rozpoznanie kierunków eksportu na dany produkt z Polski, dając nam informację, jakie są główne kierunki eksportu oraz informację o tym, że produkty z naszego rynku są na nim akceptowalne. Określają też naszą wewnętrzną konkurencję na danym rynku co pozwala na dostosowanie swojej oferty, biorąc pod uwagę konkurencję krajową.
4. EKSPORT TOWARU Z KRAJU - NAJWIĘKSZEGO EKSPORTERA
- wartość eksportu towaru w 2019 r.
- bilans handlowy w 2019 r. (tys. USD)
- udział w eksporcie największego eksportera (%)
- roczny wzrost wartości między 2018-2019 (%)
- ranking krajów partnerskich w światowym imporcie
- miejsce danego kraju w rankingu Ease of doing business
2. Dynamika eksportu towaru w latach 2017-2019
3. TOP 10 importerów towaru w latach 2017-2019
Analiza pomaga poznać wewnętrzną konkurencję poprzez analizę głównych rynków, z których importowane są towary przez wybrany kraj. Określa jakie czynniki mają wpływ na napływ poszczególnych produktów, np. bliskość geograficzna, wysokość kosztów pracy na rynkach (z których pochodzą towary), powiązania kapitałowe lub kulturowe. Taka informacja pozwala na podjęcie najlepszej decyzji i odpowiednie dostosowanie produktu do potrzeb danego rynku.
5. EKSPORT TOWARU Z KRAJU - NAJWIĘKSZEGO NAJBLIŻSZEGO EKSPORTERA
- wartość eksportu towaru w 2019 r.
- bilans handlowy w 2019 r. (tys. USD)
- udział w eksporcie największego najbliższego eksportera (%)
- roczny wzrost wartości między 2018-2019 (%)
- ranking krajów partnerskich w światowym imporcie
- miejsce danego kraju w rankingu Ease of doing business
2. Dynamika eksportu towaru w latach 2017-2019
3. TOP 10 importerów towaru w latach 2017-2019
Analiza pomaga poznać wewnętrzną konkurencję poprzez analizę głównych rynków, z których importowane są towary przez wybrany kraj. Określa jakie czynniki mają wpływ na napływ poszczególnych produktów, np. bliskość geograficzna, wysokość kosztów pracy na rynkach (z których pochodzą towary), powiązania kapitałowe lub kulturowe. Taka informacja pozwala na podjęcie najlepszej decyzji i odpowiednie dostosowanie produktu do potrzeb danego rynku.
6. IMPORT TOWARU DO KRAJU - NAJWIĘKSZEGO IMPORTERA
- wartość eksportu towaru w 2019 r.
- bilans handlowy w 2019 r. (tys. USD)
- udział w eksporcie do największego importera (%)
- wielkość eksportu w 2019 r.
- roczny wzrost wartości między 2018-2019 (%)
- ranking krajów partnerskich w światowym imporcie
2. Dynamika importu towaru w latach 2017-2019
3. TOP 10 eksporterów towaru do kraju – największego importera w latach 2017-2019
7. IMPORT TOWARU DO KRAJU- NAJWIĘKSZEGO NAJBLIŻSZEGO IMPORTERA
- wartość eksportu towaru w 2019 r.
- bilans handlowy w 2019 r. (tys. USD)
- udział w eksporcie do największego najbliższego importera (%)
- wielkość eksportu w 2019 r.
- roczny wzrost wartości między 2018-2019 (%)
- ranking krajów partnerskich w światowym imporcie
2. Dynamika importu towaru w latach 2017-2019
3. TOP 10 eksporterów towaru do kraju – największego najbliższego importera w latach 2017-2019
8. PODSUMOWANIE / REKOMENDACJE
2. Wskazanie perspektywicznych rynków dla procesu internacjonalizacji
Dla kogo przeznaczony jest Export Indicator?
- firm już eksportujących swoje towary;
- firm planujących aktywny rozwój eksportu w swoich organizacjach.
Raport jest idealnym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorcy, który chce rozwijać firmę poprzez ekspansję na rynki zagraniczne, jednak nie jest pewny do jakich krajów chciałby eksportować swoje towary i nie chce marnować środków ani czasu na samodzielne badania poszczególnych rynków oraz podejmowanie (często nietrafnych) decyzji.
Zaplanuj swoje kierunki eksportowe na 2025 rok
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
Umów się na darmową konsultację
Sebastian Sadowski-Romanov
Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.
Mob.: 512 022 907 | sadowski@itro.pl
- 300 projektów eksportowych realizowanych dla ponad 100 Klientów;
- 25 lat doświadczenia w handlu międzynarodowy;
- Kompleksowo przeprowadzimy Państwa przedsiębiorstwo przez proces internacjonalizacji – od audytu eksportowego, po wybór i badania rynku oraz pozyskiwanie klientów zagranicznych.
Jestem zainteresowany spotkaniem online
Gdzie sprzedawać pellet |
Aby pobrać darmowy raport wypełnij poniższy formularz:
Aby pobrać darmowy raport wypełnij poniższy formularz:
Gdzie sprzedawać jabłka |
Dzieki narzędziu Export Indicator szybko i skutecznie podejmiesz własciwą decyzję, gdzie sprzedawać swój produkt.
Odpowiednio wykorzystane informacje, mogą ustrzec Twój biznes przed problemami związanymi z niewłaściwie dobranym kierunkiem, przed przepalaniem budżetów marketingowych. Pozwolą zyskać przewagę konkurencyjną.
Nie zostań z tyłu. Sięgnij po raport już dziś
Gdzie sprzedawać bieliznę |
Aby pobrać darmowy raport wypełnij poniższy formularz:
Aby pobrać darmowy raport wypełnij poniższy formularz:
Gdzie sprzedawać cukierOpracowano: 10/2020 r. [43 strony], raport zawiera:
|
Gdzie sprzedawać?
Aby pobrać darmową prezentację z naszego ostatniego webinaru, wypełnij formularz:
wyświetlono 12 590 views