Zaznacz stronę

Wyjazd na targi branżowe

12 kroków w eksporcie
Home | Poradnik eksportera w 12 krokach | Krok 11: Wyjazd na targi branżowe

WYJAZD NA TARGI BRANŻOWE

Wyjazd na targi to nie tylko możliwość zbadania nowego rynku czy prezentacji produktu – to także możliwość bezpośredniego pozyskania klientów, którzy będą w stanie zobaczyć produkt, dotknąć go, czy nawet przetestować jego działanie na stoisku.

  1. Co to są targi branżowe?
  2. Rodzaje targów
  3. Jaki jest cel brania udziału w targach branżowych?
  4. Funkcje targów branżowych
  5. Dlaczego warto brać udział w targach?
  6. Case study
  7. Organizacja targów międzynarodowych w ITRO

Co to są targi branżowe?

Według definicji, targi to miejsce spotkań handlowych organizowanych regularnie zawsze w tym samym miejscu, w ustalonych odstępach czasu, o ograniczonym z góry czasie trwania.

Ich zadaniem jest umożliwienie uczestnikom zaprezentowania oferty w celu dokonania transakcji handlowych. Targi, będące formą zorganizowanego rynku, umożliwiają kontakt wielu sprzedających z wieloma kupującymi. Sprzedający przedstawiają swoje oferty, przy czym są one najczęściej połączone z wystawieniem na widok publiczny towarów lub ich próbek. Natomiast kupujący są w stanie przejrzeć oferty i produkty wielu wystawców oraz spotkać się z osobami decyzyjnymi tych firm, które na takie wydarzenia często przyjeżdżają.

Jaki jest cel brania udziału w targach branżowych?

  • korzystne zaprezentowanie firmy i jej oferty, zwłaszcza nowych produktów i usług,
  • nawiązywanie bądź utrzymywanie kontaktów z partnerami rynkowymi,
  • zawieranie lub finalizowanie umów handlowych,
  • obserwacja działań konkurencji (benchmarking),
  • identyfikacja nowych trendów na rynku branżowym,
  • obserwacja atrakcyjnych ekspozycji targowo-wystawienniczych innych firm jako inspiracji dla własnych działań w przyszłości.

Targi są znakomitym miejscem prowadzenia badań nad doskonaleniem ofert, wizerunkiem marki, relacjami z dostawcami. Stwarzają one niepowtarzalną okazję, nie tylko do zaprezentowania swojej oferty, lecz także do zbadania jak jest ona oceniana przez innych i jakich zmian w niej oczekują.

Wyróżnia się co najmniej 7 obszarów badawczych:

  • efektywność konkretnych imprez targowych,
  • ocena wystawianych produktów, dokonywana przez zwiedzających,
  • własna ocena produktów na tle konkurencji,
  • wizerunek marki,
  • oferta firm konkurencyjnych,
  • materiały informacyjne,
  • potrzeby i oczekiwania klientów oraz partnerów handlowych.

Dlaczego warto brać udział w targach?

Ponieważ są one szansą na zaprezentowanie własnej firmy oraz jej produktów. Targi są bardzo ważne w przypadku firm, które dopiero wchodzą na rynek i próbują zdobyć pozycję w branży. Dzięki uczestnictwu w targach możemy „nakierować” zdanie klientów i kontrahentów odnośnie naszego nowego produktu lub usługi.

W przypadku firm z długoletnim stażem, cykliczne pojawianie się na tego typu wydarzeniach sprzyja wyrabianiu pozytywnej opinii w branży, dając swoim klientom poczucie, że przedsiębiorstwo cały czas trzyma rękę na pulsie i dba o własny wizerunek.

Drugim ważnym powodem jest to, że targi umożliwiają producentowi zapoznanie się z opinają klientów, dotyczącą produktów bądź jakości usług, które chcemy wprowadzić na rynek. Każda opinia klienta jest ważna, nawet ta krytyczna. Żadnej opinii nie powinno się traktować jako porażki, a raczej jako szansę na dokonanie ulepszeń zanim ostatecznie wprowadzimy nasze propozycje na dany rynek.

Targi są również dużą szansą na nawiązanie współpracy z kontrahentami, zarówno tej oficjalnej, jak i nieoficjalnej, która w przyszłości może pozwolić na owocną kooperację.

Jednym z bardziej oczywistych powodów, dla których warto uczestniczyć w targach branżowych oraz dołożyć wszelkich starań do profesjonalnego przygotowania stoiska wystawienniczego, jest zdobycie nowych klientów. Profesjonalne przygotowanie i obsługa oraz stonowana prezentacja danego produktu lub usługi składają się na pozytywny obraz w oczach klientów, co przychyla się do tego aby skorzystali z naszych usług lub produktów oraz by chętniej chcieli poznać ich szczegóły.

Targi dają także szansę na „podglądanie” konkurencji pod kątem proponowanych przez nią produktów i usług oraz źródeł prezentowania i promowania firmy.

Organizacja wyjazdu na targi do Szwajcarii

W październiku 2020 roku firma ITRO zorganizowała klientowi związanemu z branżą turystyczną uczestnictwo w największych targach pojazdów kempingowych oraz karawaningu, Suisse Caravan Salon 2020, odbywających się w szwajcarskim mieście Berno.

Impreza ta rok rocznie gromadzi ponad 300 wystawców na powierzchni wystawowej ponad 39 000 m². Podobnie miało być w tym roku, ale ze względu na obecnie panującą sytuację, w procesie wykonania tego projektu czekało nas parę niespodzianek.

Organizacja wyjazdu na misję do Budapesztu

W lutym 2018 roku firma ITRO zorganizowała klientowi związanemu z branżą spożywczą wizytę na jednych z największych targów gastronomii i HoReCa, Sirha 2018, odbywających się w węgierskiej stolicy, Budapeszcie.

Pierwsza impreza tego typu miała miejsce w 2014 roku i od tamtej pory co dwa lata gromadzi ponad 100 wystawców z całego świata oraz powyżej 20 000 wizytujących gości każdej edycji. Dla naszego klienta, który zajmuje się produkcją wyrobów z mięsa, były to idealne targi do nawiązania nowych kontaktów biznesowych na rynku węgierskim.

Organizacja targów międzynarodowych w ITRO

W ramach ustaleń z klientem, nasza firma podejmuje się szeregu zadań mających na celu uczestnictwo klienta w targach oraz jak najlepsze wykorzystanie szansy na nawiązanie współpracy z kontrahentami zagranicznymi. Poza podstawowymi zadaniami obejmującymi ten proces, t.j. zarezerwowaniem miejsca wystawowego, zamówieniem obsługi stoiska czy dokonaniem wpisu do katalogu wystawców, wykonujemy również dwa główne zadania będące niezbędnymi elementami mającymi wpływ na efektywność nawiązanych kontaktów w ramach targów wybranych przez klienta. Są to: Lead Generation oraz Matchmaking.

W ramach zorganizowanych targów zapewniamy naszemu klientowi:

  • Badanie preferencji oraz wymagań lokalnego rynku, w tym różnic kulturowych oraz preferencji językowych lokalnych przedsiębiorstw
  • Wsparcie logistyczne, polegające na rezerwacji stanowiska oraz jego wyposażenia, jak również obsługi.
  • Zorganizowanie spotkań B2B z nowymi klientami i przedsiębiorcami z lokalnej branży
  • 24/dobę wsparcie podczas wyjazdu
  • Wsparcie negocjatora, który razem z klientem wybierze się na targi by jak najlepiej wspomóc proces negocjacyjny i sprzedażowy z potencjalnymi klientami lokalnymi

W ramach Lead Generation pierwszym działaniem jakie podejmujemy jest zbudowanie bazy marek i leadów, na podstawie której klient może nawiązać współpracę z kontrahentami w ramach działań eksportowych prowadzonych na rynku docelowym. Baza ta zawiera dane niezbędne do nawiązania oraz utrzymania kontaktu z klientem (dane kontaktowe, np. email, telefon, adres strony). Z ramienia klienta, po zbudowaniu bazy rekordów lokalnych firm pasujących do profilu sprzedażowego klienta, rozpoczynamy proces selekcji i doboru kontrahentów.

Z uwagi na preferencje językowe danego rynku, wszystkie przygotowane przez nas treści obejmują wersje językowe adekwatne do nich. Do stworzonej wcześniej bazy, rozsyłamy email mający na celu zapoznanie kontrahentów z marką naszego klienta, jak również zwiększenie ich świadomości o jej istnieniu. W kolejnym etapie, przechodzimy do umawiania spotkań z nagrzanymi już leadami bądź firmami o wysokim potencjale współpracy z naszym klientem.

Pamiętaj, że zwiększanie zaangażowania na rynkach zagranicznych układa się w pewną logiczną całość. Każdy z kolejnych kroków eksportowych, wiąże się ze zwiększaniem nakładów kapitałowych, oferując jednocześnie większą kontrolę nad sprzedażami zagranicznymi.

Ankieta potencjału eksportowego

Jeżeli są Państwo zainteresowani ofertą cenową, prosimy wypełnić poniższy formularz:

    [page-title]

    Business Model Canvas

    jest zestawieniem 9 kluczowych czynników wpływających na funkcjonowanie firmy oraz reprezentowane przez nią wartości.

    Więcej >

    Model Biznesowy Internacjonalizacji

    stanowi jednocześnie analizę bieżącej sytuacji firmy, jak i opracowanie strategii, która będzie realizowana w ramach procesu internacjonalizacji.

    Więcej >

    Internacjonalizacja Polski Wschodniej

    sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm działających na obszarze Polski Wschodniej.

    Więcej >

    Ankieta eksportera

    ocena potencjału eksportowego firmy z punktu widzenia możliwości wprowadzenia wyrobów na rynki zagraniczne.

    Więcej >

    Wybór rynku docelowego

    dokonujemy na podstawie analizy danych sprzedażowych z  urzędów celnych i urzędów statystycznych w oparciu o kody HS produktów.

    Więcej >

    Strategia rozwoju eksportu

    powinna być integralną częścią strategii rozwoju firmy. Dobrze jest mieć jasno określony cel w kierunku, którego podąża nasza organizacja.

    Więcej >

    wyświetlono 799 views