Zaznacz stronę

Oferta

Promocja na rynkach zagranicznych

Social selling

W dobie Internetu i działań marketingowych opartych o media społecznościowe, social selling jest jednym z kluczowych zabiegów sprzedażowych każdej firmy. Niezbyt wiele jednak z niego korzysta, gdyż nie wiedzą jak ani po co.

Social media, w ostatnich latach, stało się nie tylko miejscem interakcji towarzyskich, lecz także tych B2C, a nawet B2B. Przedsiębiorca to przecież też człowiek i ma swoje zainteresowania, którym oddaje się w czasie wolnym. Właśnie dzięki reklamom czy prowadzeniu aktywnych kont firmowych w sieciach społecznościowych, możemy dotrzeć do klienta o każdej porze dnia czy nocy. I to bez dodatkowych opłat.

 

  1. Co to jest social selling?
  2. Social selling vs social selling marketing?
  3. Dlaczego social selling działa?
  4. Jakie płyną korzyści z implementacji social sellingu w procesie sprzedażowym produktu/usługi?
  5. Co oferuje ITRO?

 

Co to jest social selling?

Social selling to proces pozyskiwania leadów poprzez kształtowanie osobistych relacji z klientami. Odbywa się to najczęściej tam, gdzie klienci mają największą możliwość interakcji z przedsiębiorstwem, czyli gdzie spędzają najwięcej swojego czasu – na różnych stronach społecznościowych. Dzięki temu, marketing i sprzedaż stają się łatwiejsze, bo ludzie sami często poszukują produktów, którymi są zainteresowani, a my jedynie musimy zapewnić im łatwe znalezienie nas wśród innych firm.

Pod social selling możemy podpiąć szereg działań, takich jak:

  • social listening (czyli bycie na bieżąco z potrzebami i komunikatami naszej grupy docelowej),
  • social stalking (czyli zbieranie danych o kliencie),
  • social surrounding (czyli zbudowanie profilu firmowego w social media),
  • social communication (czyli komunikowanie się z klientem poprzez social media),
  • social lead generation (czyli generowanie leadów sprzedażowych).

 

Social selling vs social selling marketing?

Wbrew pozorom, pojęcia te nie są wymienne. Jak wyjaśniono powyżej, social selling ma na celu kształtowanie bezpośrednich relacji z klientem. Social selling marketing natomiast skupia swoje działania na dotarciu do szerszego grona odbiorców bez skupiania się na relacjach z nimi. Jest to różnica taka jak między rozmową z klientem w komentarzach na Facebooku, a oddzielnym fanpagem z infografikami i video. Jedno nastawione jest na kontakt i sprzedaż, drugie na budowanie marki i pozycji eksperta w branży. Oba są równie ważne, jednak przynoszą zupełnie inne zyski.

 

Dlaczego social selling działa?

  • Ludzie spędzają dużo czasu na portalach społecznościowych, przez co chcąc czy nie mogą natrafić na nasz produkt/usługę.
  • Jeśli klient nie jest w stanie szybko znaleźć naszej firmy/produktu, może zniechęcić się do jego zakupu. Dlatego też warto mieć konta na więcej niż jednym portalu.
  • Ludzie chętniej konsumują media wizualne niż rozmawiają z marketerami, z braku czasu czy nawet niechęci do nachalnego bycia namawianym do zakupu.
  • Bezpośredni kontakt z klientem buduje zaufanie, które wpływa na chęci zakupu produktu lub usługi.
  • To właśnie na platformach społecznościowych i wśród znajomych i ludzi zaufanych, większość z nas szuka rozwiązań swoich problemów – dzięki obecności naszej firmy i udanym sloganom możemy trafić w te wyniki wyszukiwania i zaoferować te rozwiązania.
  • Kupujący wolą samodzielnie poszukiwać informacji niż spotykać się z handlowcem.

 

Jakie płyną korzyści z implementacji social sellingu w procesie sprzedażowym produktu/usługi?

Poza oczywistym generowaniem leadów sprzedażowych, jest to także:

  • niewielkie koszty finansowe i kadrowe,
  • zwiększanie rozpoznawalności marki,
  • wzmacnianie wiarygodności firmy,
  • wypracowywanie pozycji eksperta,
  • zmniejszanie dystansu między klientem i firmą,
  • budowanie lojalności wśród potencjalnych klientów i partnerów biznesowych,
  • pokazywanie „ludzkiego” oblicza firmy: jej chęć i gotowość do rozwiązywania problemów.

 

 

Jedynie dzięki systematycznym i konsekwentnym działaniom, social selling ma szansę być skuteczny. Trzeba przyłożyć się do niego tak, jak do każdej innej części planu marketingowego. Należy jednak pamiętać, że aby to narzędzie przyniosło oczekiwane efekty sprzedażowe należy mu dać czas zaprocentować. Z dnia na dzień, żadne narzędzie sprzedażowe nie będzie w stanie dać nam konkretów. Social selling jest działaniem długofalowym, jednak warto jest w nie zainwestować, bo jeśli już przynosi zyski, są one znaczne.

 

Co oferuje ITRO?

W firmie ITRO oferujemy rozpoczęcie procesu social sellingu w ramach usługi outsourcingu działu eksportu i outsourcingu sił sprzedaży. Nasi specjaliści of marketingu dołożą wszelkich starań by założone profile społecznościowe firmy były profesjonalne i przejrzyste, a także przez okres trwania współpracy zadbają o regularność publikowanych wpisów.

Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza poniżej.