W czasach, kiedy w marketingu coraz mocniej zaznaczają swoją pozycję growth hakerzy (tzw. „hakerzy wzrostu”) tradycyjne podejście do marketingu już nie wystarcza, aby budować przewagę konkurencyjną. Ciekawym przykładem niestandardowego podejścia do marketingu na rynkach zagranicznych jest przypadek chińskich targów Kitchen and Bath China.
Większość organizatorów imprez targowych skupia się na pozyskiwaniu wystawców, ponieważ to właśnie z nich czerpie swoje podstawowe przychody.
Każda impreza targowa pokazując rezultaty swojej pracy skupia się na następujących wskaźnikach:
- Ilość wystawców
- Ilość odwiedzających
- Ilość sprzedanych metrów powierzchni
Niektóre imprezy targowe mają płatny wstęp, ale wiele jest bezpłatnych, by zapewnić jak największą oglądalność swoim wystawcom. Dlatego też mało który organizator celowo inwestuje środki w promocję skierowaną do odwiedzających spoza granic kraju, w którym odbywają się te targi.
Statystyki takich imprez w większości wyglądają w następujący sposób:
Wystawcy
Odwiedzający
Jeżeli przeanalizujemy skłonność do robienia biznesu na imprezie targowej to okaże się, że największy procent transakcji i podpisywanych kontraktów robi się z „odwiedzającymi z zagranicy”. Dlaczego tak się dzieje?
Odpowiedź jest bardzo prosta: to właśnie nawiązanie relacji biznesowej jest głównym celem ich podróży. Niewiele osób przemierza setki kilometrów, by obejrzeć nowe modele produktów, które równie dobrze mogą znaleźć online. W świecie gdzie czas ma najwyższą wartość, nikt nie chce spędzić bezproduktywnie 3-4 dni na imprezie targowej. Dlatego to właśnie zagraniczni odwiedzający, którzy wkładają w podróż większe środki i angażują więcej swojego czasu, przyjeżdżają na targi gotowi i chętni do rozpoczęcia rozmów biznesowych.
Taką zależność odkrył też organizator targów Kitchen Bath China i od 2012 roku nie rozbudowuje swojej sieci sprzedaży, ponieważ rok po roku sprzedaje 100% dostępnej powierzchni – ponad 240 000 m2!
Zamiast tego inwestuje w promocję zagraniczną, której celem jest przyciągnięcie zagranicznych odwiedzających, bo to dzięki nim jego wystawcy są zadowoleni z wyników biznesowych jakie osiągają podczas targów. Właśnie to sprawia, że chcą wystawiać się z roku na rok i właśnie dlatego KBC nie potrzebuje dodatkowych działań sprzedażowych, a skupia się jedynie na promocji międzynarodowej.
Organizator imprezy Kitchen Bath China od 2016 zleca firmie ITRO promocję wydarzenia w 8 językach świata z wykorzystaniem marketingu internetowego, który jest dziś najtańszym i najbardziej efektywnym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów.
Promocję targów KBC rozpoczęliśmy od:
- Budowy bazy danych potencjalnych klientów, czyli potencjalnych wystawców i odwiedzających z branży kuchnia i łazienka.
- Założyliśmy profile społecznościowe managerów targów na portalach społecznościowych
- Założyliśmy Fanpage na portalach społecznościowych
- Zarejestrowaliśmy wydarzenie targowe na stronach agregujących wydarzenia
- Zbudowaliśmy dedykowaną stronę www tego wydarzenia
W przeciągu pięciu lat promocji:
- Zbudowaliśmy bazę kontaktów z branży kuchnia i łazienka liczącą 120 000 adresów mailowych
- Profile społecznościowe managerów KBC mają ponad 30 000 kontaktów z branży
- Strona wydarzenia jest w top 3 wszystkich popularnych wyszukiwarek na frazę „kitchen bath expo”
- Przez nasz system rejestruje się 50% zagranicznych odwiedzających KBC
Okazało się, że najważniejszy jest zadowolony klient (wystawca), aby sukces biznesowy organizatora imprezy przekładał się na sukces jej uczestników.
Największe targi międzynarodowe kuchni, łazienki, ceramiki sanitarnej, grzewczej, klimatyzacyjnej i technologii w Azji
Wysoki prestiż targów Kitchen & Bath China wśród firm z branży łazienkowej po raz 28 potwierdziło 100% obłożenie powierzchni wystawienniczej na kilka miesięcy przed wystawą. Ogromny popyt na obiekty wystawiennicze wynika w szczególności z faktu, że największe światowe marki wykupują dziesiątki, a nawet setki metrów kwadratowych na swoje stoiska. Niemieckie firmy tradycyjnie rezerwują dla siebie cały oddzielny pawilon.
Umów się na darmową konsultację
Sebastian Sadowski-Romanov
Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.
Mob.: 512 022 907 | sadowski@itro.pl
Dzięki ogromnej wiedzy o rynkach zagranicznych oraz ich kulturze, oferujemy nie tylko wysokie wskaźniki otwieralności wiadomości i nowych odsłon witryny, ale też i okazje do zawarcia nowych wartościowych kontaktów biznesowych. Idziemy z duchem czasu, więc nasze działania bazują na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych.
Stale rozwijamy się po to, by Twój biznes mógł rozwijać się szybciej.
Jestem zainteresowany spotkaniem online
Szukasz nowych klientów na rynkach zagranicznych?
Zostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.
wyświetlono 238 views