Go To Brand
Pomoc de minimis to wsparcie ze środków publicznych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Przedsiębiorca może otrzymać pomoc de minimis na szkolenia i inwestycje lub w formie zwolnień podatkowych czy umorzenia odsetek ZUS etc. Dofinansowania są okazją do rozpoczęcia przygody z eksportem nawet dla firm, które nie byłyby w stanie podjąć się tego bez niego.
- Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
- Kto może otrzymać dofinansowanie?
- Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu
- Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie
- Jaka jest kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów?
- Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania
- Go to Brand.PL
Celem konkursu Go to brand jest sfinansowanie promocji marek produktowych na rynkach zagranicznych.
Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
- na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne
- na sfinansowanie kosztów usługi doradczej, dzięki której dowiesz się jak wypromować swoją firmę za granicą
Kto może otrzymać dofinansowanie?
Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które mają siedzibę lub oddział na terenie Polski, pochodzą z branż o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym, czyli:
- biotechnologia i farmaceutyka,
- budowa i wykańczanie budowli,
- części samochodowe i lotnicze,
- maszyny i urządzenia,
- moda polska,
- IT/ICT,
- jachty i łodzie rekreacyjne,
- polskie specjalności żywnościowe,
- sprzęt medyczny,
- branża kosmetyczna,
- meblarska,
- usługi prozdrowotne.
Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu
W ramach poddziałania 3.3.3 PO IR dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się wyłącznie podmioty spełniające kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy .
Jaka jest kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów?
Kwota przeznaczona na dofinansowanie plasuje się następująco:
1) dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 10 000 000 zł
2) dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie wynosi 90 000 000 zł.
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu wynosi 1 000 000 zł.
Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:
1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
3) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
– do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;
– do 75% – dla małego przedsiębiorcy;
– do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
– do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.
Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
- koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
- koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
- koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
- koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
- koszty reklamy w mediach targowych;
- koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
- koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
- koszty informacyjno-promocyjne projektu;
- koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.
Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5.
Go to Brand.PL
Kontynuacja wspierania MŚP w zakresie internacjonalizacji względem działania 6.1 PO IG i poddziałania 6.5.2 PO IG.
Wsparcie skierowane do przedsiębiorstw z sektora MŚP.
Brak konieczności posiadania Planu Rozwoju Eksportu.
Wsparcie skierowane zarówno dla początkujących eksporterów, jak i przedsiębiorstw z wieloletnią tradycją w tym obszarze.
Określony katalog imprez wystawowych (branżowych i ogólnych).
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości:
https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/go-to-brand
Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków udostępnionego za pośrednictwem strony internetowej PARP.
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie
Źródło: PARP