Zaznacz stronę

Outsourcingu działu eksportu

Chcesz rozwijać eksport? Postaw na outsourcing

Interesuje Cię nasza oferta outsourcingu działu eksportu?

Zostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.





    Dział eksportu wymaga zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników, posiadających wiedzą o danym rynku i posługujących się biegle obcymi językami. Biorąc pod uwagę, iż sama decyzja o ekspansji na rynek zagraniczny wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, coraz więcej firm decyduje się na optymalizację kosztów pracowniczych poprzez korzystanie z usług pośredników.

    Jak robimy to w ITRO?

    Nasz proces sprzedażowy dzielimy na poszczególne etapy:

    1. OCENA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO FIRMY Z PUNKTU WIDZENIA MOŻLIWOŚCI WPROWADZANIA WYROBÓW NA RYNKI ZAGRANICZNE: ANKIETA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO.
    2. Ustalenie z klientem profilu potencjalnego kontrahenta.
    3. Budowanie bazy danych, w oparciu o wyznaczone wcześniej kryteria.
    4. Opracowanie przekazu komunikacji.
    5. Opracowanie oferty na wskazany rynek.
    6. Rozpoczęcie procesu handlowego przy wykorzystaniu: SEO, social media marketingu, content marketingu, mailingu oraz callingu.
    7. Generowanie leadów sprzedażowych.

    Naszym celem jest nie tylko zdobycie potencjalnego klienta, lecz przede wszystkim wygenerowanie leada sprzedażowego. Komunikacja z potencjalnym klientem jest pogłębiona, kontynuujemy ją aż do momentu przedstawienia oferty i rozpoczęcia negocjacji handlowych.

    Sebastian Sadowski-Romanov

    CEO, ITRO Export Solutions

    Outsourcing: dlaczego warto?

    Wielu specjalistów twierdzi, iż outsourcing sił sprzedaży jest mało korzystny dla firmy. Uzależnienie od pośrednika pozbawia bezpośredniego kontaktu z klientem i możliwości budowania relacji.

    W przypadku outsourcingu działu eksportu jest odrobinę inaczej. Sprzedaż eksportowa opiera się najczęściej o komunikację za pomocą środków elektronicznych i na odległość, szczególnie w początkowej fazie. Dlatego budowanie relacji nie jest tak ważne jak przygotowanie i przystosowanie oferty skierowanej do klienta z danego rynku docelowego.

    Początkowe koszty budowania działu eksportu i ryzyko związane z możliwością popełnienia błędów w wyborze i we wchodzeniu na rynki zagraniczne jest znacznie większe niż ryzyko uzależnienia się od pośrednika. Budowanie relacji z klientem zagranicznym rozpoczyna się w dalszej fazie współpracy handlowej.

    Kontakt z osobą sprzedającą ma znaczenie drugorzędne. Pierwszorzędne czynniki wyboru partnera to jego reputacja, doświadczenie i potencjał współpracy.

    Coraz więcej firm – zarówno w Polsce, jak i na świecie – korzysta z usług agencji outsourcingowych. Dla większości rodzimych przedsiębiorstw outsourcing oznacza przede wszystkim konkretne oszczędności. Korzystając z usług pośredników, nie trzeba tworzyć działu eksportu, a więc angażować dodatkowych środków związanych z organizowaniem nowej komórki, rekrutacją wykwalifikowanych pracowników oraz szkoleniami, a także kontrolą i weryfikacją wykonywanych czynności.

    Sebastian Sadowski-Romanov

    CEO, ITRO Export Solutions

    Dzięki skorzystaniu z naszej usługi outsourcingu, Twoja firma może zyskać:

     

    wsparcie wielojęzycznej kadry specjalistów

    optymalizację kosztów poprzez przejęcie przez ITRO zadań działu eksportu

    porady doświadczonych w eksporcie handlowców ITRO

    Zamów outsourcing Twojego działu eksportu

    Jeśli zainteresowała Cię nasza usługa outsourcingu działu eksportu, wypełnij formularz ofertowy już dziś! Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak się da, by wesprzeć plany eksportowe Twojej firmy.

    Porównanie pakietów usług

    EXPORT DEPARTMENT OUTSOURCING
    [pełne porównanie możliwości wszystkich pakietów]

    BASIC

    PROFESSIONAL

    AUTOMATION

    SPRAWDŹ >SPRAWDŹ >SPRAWDŹ >
    Czas trwania umowymin. 12 miesięcymin. 9 miesięcymin. 6 miesięcy
    Analiza rynku produktów po kodach HS Export Indicatorcheckmarkcheckmarkcheckmark
    Strategia promocji na rynkach zagranicznych Promotion Solutionscheckmarkcheckmark
    Pozyskiwanie klientów zagranicznych Selekcja i dobór kontrahentówcheckmarkcheckmarkcheckmark
    Social media, Social Selling [Facebook, LinkedIn, Twitter]Promocja na rynkach zagranicznychLinkedincheckmark
    Budowa dedykowanej strony www na wskazany rynek Landing page do celów automatyzacjicheckmarkcheckmark
    Marketing Automation nowoczesne narzędzia klasy SAP CRM Lead generationdo 3 procesówdo 10 procesów
    Budowa dedykowanej bazy danych [jednorazowo, ilość rekordów] Dedykowane bazy danychdo 100 rekordówdo 200 rekordówdo 300 rekordów
    Rozbudowa bazy – ilość rekordów  [miesięcznie]min. 10 rekordówmin. 30 rekordówmin. 50 rekordów
    Obsługa klienta zagranicznegoangielskiangielski i język lokalny rynkuangielski i język lokalny rynku
    Email Marketing Cold Mailingcheckmarkcheckmarkcheckmark
    Marketing bezpośredni Cold Callingcheckmarkcheckmark
    Promocja na darmowych portalach branżowych [od 2 miesiąca] Kanały dystrybucji checkmarkcheckmark
    Umawianie spotkań handlowych podczas targów Matchmaking checkmarkcheckmark
    Umawianie spotkań handlowych podczas misji handlowych Indywidualna misja handlowacheckmark
    Obsługa sprzedaży pozyskanych klientów Umowa agencyjna6%5%4%

    Outsourcing działu eksportu lub stworzenie takiego działu w swojej firmie nie prowadzi jeszcze do sukcesów w rozpoczęciu sprzedaży. Pierwszym krokiem w kierunku internacjonalizacji powinien być wybór odpowiedniego rynku, następnie pozyskanie baz danych potencjalnych kontrahentów oraz rozplanowanie strategii promocji produktu adekwatnej do realiów rynkowych tego kraju. 

    W ITRO jesteśmy w stanie przeprowadzić Cię przez te wszystkie kroki!

    Dlatego proponujemy zapoznanie się z:

    1. Raportem Export Indicator, który pomoże w wyborze odpowiedniego dla produktu rynku
    2. Naszymi bazami danych: bazami danych importerów i dedykowanymi bazami danych
    3. Oraz ofertą promocji na rynkach zagranicznych

    Business Model Canvas

    jest zestawieniem 9 kluczowych czynników wpływających na funkcjonowanie firmy oraz reprezentowane przez nią wartości.

    Więcej >

    Model Biznesowy Internacjonalizacji

    stanowi jednocześnie analizę bieżącej sytuacji firmy, jak i opracowanie strategii, która będzie realizowana w ramach procesu internacjonalizacji.

    Więcej >

    Internacjonalizacja Polski Wschodniej

    sfinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług firm działających na obszarze Polski Wschodniej.

    Więcej >

    Ankieta eksportera

    ocena potencjału eksportowego firmy z punktu widzenia możliwości wprowadzenia wyrobów na rynki zagraniczne.

    Więcej >

    Audyt eksportowy

    sprawdzenie przez ekspertów poziomu wykorzystania zasobów i ich efektowności w prowadzonych działaniach eksportowych

    Więcej >

    Wybór rynku docelowego

    dokonujemy na podstawie analizy danych sprzedażowych z  urzędów celnych i urzędów statystycznych w oparciu o kody HS produktów.

    Więcej >

    Opracowanie kanałów dystrybucji

    W większości przypadków łańcuch sprzedaży zmieni się względem pierwotnego łańcucha na rynku krajowym.

    Więcej >

    Strategia rozwoju eksportu

    powinna być integralną częścią strategii rozwoju firmy. Dobrze jest mieć jasno określony cel w kierunku, którego podąża nasza organizacja.

    Więcej >

    Badania marketingowe

    dokonujemy na podstawie analizy danych sprzedażowych z  urzędów celnych i urzędów statystycznych w oparciu o kody HS produktów.

    Więcej >

    wyświetlono 224 views