Zaznacz stronę

Branża spożywcza w kryzysie najsilniejsza

Home | Aktualności | Informator | Branża spożywcza w kryzysie najsilniejsza

W udzielonym dla WiadomościHandlowe.PL wywiadzie, Sebastian Sadowski-Romanov opowiada o tym, co może nas czekać w związku z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa.

Eksport polskiej żywności w zeszłym roku przekroczył 31 mld euro. W 2018 roku, Polska zajmowała trzecie miejsce w wykazie największych eksporterów drobiu. Sytuacja ta zdecydowanie ulegnie zmianie z powodu kryzysu jaki panuje teraz na całym świecie. Nie tylko zmieni się wielkość sprzedaży produktów do higieny i dezynfekcji, czego po pandemii można się spodziewać, ale także zmieni się ilość sprzedawanej żywności.

W ostatnich dniach, wiele firm produkujących żywność odnotowało zaskakujący wzrost w sprzedaży. Kolejki do sklepów spożywczych rozpoczynały się wczesnym rankiem, a nawet wieczorem widać było jeszcze pełno ludzi zmierzających do sklepu po zakupy. Sytuacja stała się na tyle poważna, że sklepy zaczęły wykładać jedynie część swojego towaru przed otwarciem, by w trakcie dnia dalej móc zaoferować swoim klientom produkty mięsne czy garmażerkę. Obroty ze sprzedaży w wielu sklepach wzrosły niemal o 100% utargu.

To rezultat m.in. plotek o zamykaniu sklepów, kwarantannie i ogólnej atmosfery niepokoju.

Zdaniem prezesa firmy Itro, z dużym prawdopodobieństwem można zakładać, że właśnie producenci żywności wyjdą obronną ręką z kryzysu i będą gotowi do dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych.

|

„Będą mieli do tego doskonałe warunki, związane z osłabioną złotówką i łatwiejszym dostępem do pracowników. To może być dla tych firm duża szansa do rozwoju swoich wpływów, zarówno na rynku lokalnym, jak i na rynkach zagranicznych.” mówi Sebastian Sadowski-Romanov.

Zarówno więc dla firm z sektora spożywczego, jak i dla innych, starających się przetrwać przedsiębiorców, warto jest przejrzeć ofertę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Już na początku kwietnia bowiem, a dokładniej 7 kwietnia 2020, rusza nabór na projekt POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Dzięki niemu, przedsiębiorcy z mikro, małych i średnich firm będą w stanie ubiegać się o dotacje na eksport.

Po więcej informacji na temat naboru do POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP zapraszamy na stronę poświęconą projektowi

Więcej o branży mięsnej w Polsce

Handel z Ukrainą i Rosją w obliczu konfliktu

Wojna na Ukrainie wpłynie na przedsiębiorstwa nie tylko w Rosji i Ukrainie, ale także na eksporterów handlujących ze Wschodem – i co dalej? Sebastian Sadowski-Romanov wypowiada się na łamach Pulsu Biznesu.

Branża spożywcza stoi na granicy kryzysu – panująca susza zmusza handlowców do podwyżki cen

Branża spożywcza prognozowana była jako jedna z gałęzi polskiej gospodarki, która najmniej ucierpi z powodu pandemii COVID-19. Aż do teraz.

Jakie branże mogą zyskać na kryzysie?

Zakupy przez Internet już od lat nabierają popularności, jednak obecny okres, w którym żyjemy – kwarantanna, która uniemożliwia nam wychodzenie z domu – jest najlepszą okazją dla rozkwitu tej branży.