Zaznacz stronę

Ostatnia szansa

Home | Aktualności | Polska Wschodnia | Ostatnia szansa

Przedsiębiorco z Polski Wschodniej – to ostatnia szansa na pozyskanie dotacji na rozwój eksportu

Wytrawni inwestorzy wiedzą, że inwestować należy podczas bessy. W czasach, gdy pandemia zatrząsła światową gospodarką i potasowała łańcuchy dostaw należy wykorzystać szansę i znaleźć swoje nowe miejsce w zmieniających się przepływach gospodarczych. To jest właśnie czas, który należy wykorzystać na swoją korzyść. Jak się do tego zabrać?

Pozyskanie klientów kluczem do sukcesu eksportowego

Na skutek panującego kryzysu, zagraniczni przedsiębiorcy będą szukać bezpiecznych dostawców i dywersyfikować kanały tak, aby nie być zależnym od jednego rynku. Jest to szansa dla polskich eksporterów, ale też i tych przedsiębiorców, którzy jeszcze nigdy nie eksportowali, na zawarcie kontraktów z kontrahentami szukającymi alternatywy dla towarów z Chin.

Bez uprzedniego zbadania rynku, poznanie preferencji klientów i ich cech zakupowych to jednak gra w ciemno – albo uda się trafić do nich z ofertą, albo nie. Dla firm, które zdecydowane są sprzedać i na tym zyskać, taka opcja nie w chodzi w rachubę. Takie firmy potrzebują twardych, ciepłych leadów, które szybko przerobią w klientów. Znajomość kultury biznesu na rynku docelowym eksportera oraz odpowiednia kampania w celu pozyskania leadów to dwa kluczowe działania jakie trzeba spełnić by skutecznie zwabić leada.

Nowoczesne narzędzia IT mogą wspomóc ten proces. Samo narzędzie jednak nie wystarczy. Eksporterzy nie zawsze mają świadomość różnic kulturowych w zachowaniach zakupowych klientów na rynkach zagranicznych. Tutaj właśnie zaczyna się rola doradcy.

Dzięki wiedzy eksperckiej i doświadczeniu w handlu zagranicznym, ITRO jest w stanie wspomóc proces pozyskiwania klientów swoją wiedzą i know how z zakresu kultury biznesu i preferencji klientów na rynku docelowym. Specjaliści ITRO opracowują bazy danych potencjalnych klientów w oparciu o wiedzę rynkową i badania preferencji klienta docelowego. Do klientów z tak ułożonej bazy następnie wysyłana jest oferta eksportera poprzez cold mailing, cold calling, oraz social selling. W naszej ofercie również mamy umawianie spotkań z potencjalnymi kontrahentami, jeśli zażyczy tego sobie nasz klient.

Tak wykonana kompleksowa usługa to najlepsza droga do pozyskania nowych klientów.

Czy warto inwestować czas i wysiłek w staranie się o dotację?

Dotacja to tak naprawdę zastrzyk finansowy dla Twojego przedsiębiorstwa. Kto w dzisiejszych realiach biznesowych nie potrzebuje wsparcia? Dofinansowanie z programów dotacyjnych może posłużyć nie tylko do zdobycia nowych rynków, ale także na zakup nowego sprzętu czy maszyn w celu unowocześnienia procesu produkcji.

Mówiąc prostym językiem, dotacja jest zaledwie narzędziem rozwoju eksportu. Dlatego też każdy poważnie myślący o rozpoczęciu działalności międzynarodowej przedsiębiorca powinien zapoznać się z korzyściami jakie oferują. Jeśli można odzyskać część z poniesionych kosztów, dlaczego nie skorzystać z takiej możliwości?

Zwrot części kosztów poniesionych w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa to tylko jeden z walorów jakie płyną z dofinansowania. Środki z dotacji można przeznaczyć m.in. na udział w targach i misjach gospodarczych, pozyskanie certyfikatów niezbędnych na danym rynku, zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w postaci oprogramowania oraz usługi doradcze i marketingowe związane z wchodzeniem na rynki zagraniczne.

Wysokość udzielonej pomocy i zasady na jakich działa dotacja zależy od tego o jaką z nich będziemy się starać. Koniecznie trzeba się więc zapoznać z formami oferowanej pomocy.

Jaką dotację wybrać dla Twojego biznesu?

Największe z dotacji na rozwój eksportu to POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP oraz Go to Brand.

Go to Brand to program ogólnopolski, który ma na celu zwiększenie wskaźnika eksportu w przedsiębiorstwie. Obejmuje on mikro, małe lub średnie firmy ze wszystkich województw oprócz mazowieckiego.

POPW z kolei to program dla przedsiębiorstw z makroregionu Polski Wschodniej. Dotyczy on firm z sektora MŚP z województw podlaskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, lubelskiego oraz warmińsko-mazurskiego.

Zakres obu dotacji jest podobny, jednak to POPW daje podmiotom z niej korzystającym lepsze warunki. Najważniejszą jego zaletą jest to, iż dofinansowanie z tego programu nie jest zależne od wykazania wzrostu w eksporcie towarów za granicę. POPW jest bowiem programem doradczym. Znaczy to, że nie ma w nim wskaźnika wzrostu eksportu, co przy niepewności dzisiejszej gospodarki światowej stanowi spore ryzyko. Tutaj to ryzyko jest minimalne. W wypadku projektu doradczego należy jedynie wykonać wszystkie zaplanowane działania, których celem jest umożliwienie wejścia na rynek zagraniczny, a nie samo wejście.

Jest to również program, który kompleksowo obejmuje wsparcie na wszystkie niezbędne narzędzia potrzebne do rozpoczęcia eksportu. To właśnie dlatego program POPW jest bardziej korzystny dla eksporterów.

POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP to optymalny program dla przedsiębiorców, którzy chcą skorzystać z dofinansowania na rozpoczęcie działań eksportowych na nowym rynku.

Aż 85% kosztów poniesionych na drodze ekspansji zagranicznej podlega dofinansowaniu. Wkład własny przedsiębiorstwa to jedynie 15%. A do pozyskania jest aż do 800 000 PLN bezzwrotnej dotacji na projekt!

Dotacje POPW – teraz albo nigdy

W pierwszej turze naboru do programu POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP zaledwie 55 firm złożyło wnioski o dofinansowanie. Jest to aż dwukrotny wzrost pomiędzy rokiem poprzednim, kiedy w I rundzie aplikowało jedynie 26 firm. Zainteresowanie dotacjami wzrasta, a pieniędzy w puli maleje.

Niezwykle ważne jest by nie zwlekać z podjęciem decyzji o rozpoczęciu planowania eksportu. Sam proces opracowania wniosku oraz Modelu Biznesowego Internacjonalizacji, który do niego jest wymagany (można go zlecić firmie zewnętrznej), jest niezwykle pracochłonny.

4 sierpnia rusza ostatni nabór wniosków na dotację POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Jest to ostatni nabór w perspektywie unijnej 2014-2020, a zanim kolejne budżety zostaną ustalone, zaakceptowane i wdrożone możliwe jest, że będziemy mieli koniec 2022 roku.

Jeśli kiedykolwiek rozważałeś staranie się o dotację, teraz naprawdę warto!

Nabór potrwa do 7 września, ale ponieważ proces napisania nowego Modelu Biznesowego Internacjonalizacji jest pracochłonny, warto rozpocząć go już dziś. Skontaktuj się z nami w celu omówienia Twoich potrzeb eksportowych. Z chęcią pomożemy!

Przyjmowanie wniosków kończy się za

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Umów się na darmową konsultację. Kontakt bezpośredni:

Sebastian Sadowski-Romanov

Sebastian Sadowski-Romanov

Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.

Mob.: 512 022 907 | sadowski@itro.pl

Firma ITRO pozyskała 20 000 000 PLN dofinansowania dla 36 klientów z Polski Wschodniej. W ciągu ostatnich 4 lat, nasza skuteczność w pozyskaniu dotacji wynosi 100%. Kompleksowo przeprowadzimy Państwa przedsiębiorstwo przez proces internacjonalizacji – od składania wniosku o dotacje, po wybór i badania rynku oraz pozyskiwanie klientów zagranicznych.

Jestem zainteresowany e-spotkaniem POPW 1.2

 


Aby pobrać darmową checklistę wypełnij poniższy formularz:

Ostatnia szansa

Pobierz checklistę i dowiedz się:

Opracowano: czerwiec 2020 r. [7 stron]

 

  • wartości i warunków dofinansowania POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP
  • dla czego dotacja jest narzędziem rozwoju eksportu
  • jakie kluczowe koszty kwalifikowane
  • jakie kryteria firma ma spełnić, aby wnioskować o dofinansowanie
.

 

wyświetlono 134 views