Zaznacz stronę

Jak Hyundai wjechał na amerykańskie drogi?

Home | Case Studies | Jak Hyundai wjechał na amerykańskie drogi?

Przekrój amerykańskiego rynku samochodowego

Stany Zjednoczone to największy rynek motoryzacyjny. Żaden inny kraj nie ma takiego popytu na samochody, jak właśnie Ameryka Północna. Spowodowane to jest głównie samą wielkością kraju: bez auta bardzo ciężko jest się poruszać z przez ogrom przestrzeni jaka dzieli nas od domu czy pracy. Pomimo istnienia komunikacji miejskiej, większość Amerykanów stawia na wygodę i wybiera kupno samochodu zamiast biletów miejskich.

Lloyd Rees, wiceprezes wykonawczy w GM, twierdził: „Dobra wiadomość jest taka, że ​​Ameryka Północna jest jedynym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, na którym można się dobrze wstrzelić”.

W 1984r. zapotrzebowanie na samochody w Stanach Zjednoczonych znacznie wzrosło (aż 10 390 000 sztuk!). Liczba samochodów osobowych sprzedanych w 1983 r. wyniosła 9 180 180 918 sztuk, z czego 3 190 000 było subkompaktami. Odsetek subkompaktów wśród wszystkich samochodów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych wynosił 35 procent; dlatego w USA istniał ogromny popyt na te pojazdy.

Fakty te mogły zmotywować koreańskich producentów samochodów do wejścia na rynek amerykański.

Sprzedaż modeli małych aut luksusowych w Stanach Zjednoczonych w 2019r. 

Sprzedaż modeli dużych aut luksusowych w Stanach Zjednoczonych w 2019r.

Źródło: www.statista.com

O firmie

Hyundai to południowo-koreański producent samochodów. Siedziba marki znajduje się w Seulu. Hyundai to firma, która w przeciwieństwie do większości europejskich i amerykańskich marek nie posiada długiej historii. Przedsiębiorstwo korzystające z nazwy, którą znamy dzisiaj – Hyundai – powstało dopiero w 1947 roku. Początkowo, Hyundai zajmował się działalnością budowlaną.

Początek działalności związanej z motoryzacją datuje się dopiero na 1967 rok. Wtedy to właśnie wydzielono jednostkę o nazwie Hyundai Motor Co. Ltd. Pierwsze samochody opierały się o technologię Forda i wytwarzane były na licencji. W 1975 roku z taśm produkcyjnych zjechał pierwszy model opracowany przez Hyundaia.

Pomimo niewielkiego doświadczenia, marka zdołała osiągnąć bardzo wysokie progi sprzedaży, a obecnie samochody ich samochody sprzedawane są w prawie 200 krajach na całym świecie. Na sukces aut Hyundaia składają się takie cechy jak wysoka bezawaryjność, dostrzeżona głównie przez niemiecki rynek, oraz niespotykany dotychczas w Europie okres gwarancji – nawet do 7 lat.

W tej chwili Hyundai jest jednym z największych producentów motoryzacyjnych na świecie. Produkcja samochodów odbywa się w: Korei Południowej, Ameryce Północnej, Chinach, Pakistanie i Indiach.

Jak udało im się osiągnąć sukces w Stanach?

Moment wejścia Hyundai na rynek amerykański w 1986 roku był idealny. W tym czasie większość producentów samochodów porzuciła rynek podstawowy na rzecz wysokiej klasy, drogich pojazdów, pozostawiając dużą pustkę na rynku. Po raz pierwszy nabywcy samochodów, tacy jak studenci i młode rodziny, nie byli w stanie znaleźć odpowiednich samochodów wyposażonych w cechy, które zaspokoiłyby ich potrzeby, ale tym samym nie przekraczały ich możliwości finansowych.

W lutym 1986r. Hyundai wprowadził na rynek amerykański swój pierwszy, subkompaktowy model Excel. Reakcja klientów była natychmiastowa: w ciągu zaledwie siedmiu miesięcy, Hyundai Motor America sprzedał 100 000 modeli tego auta. Łączna sprzedaż w 1986 roku wyniosła 168 882 – był to rekord branżowy rocznej sprzedaży dla dystrybutora samochodów importowych. Sprzedaż Hyundai wyniosła średnio 1431 sztuk na dealera, co było kolejnym rekordem sprzedaży.

W 1987r. sprzedaż samochodów marki Hyundai nadal rosła, osiągając rekord 263 610 sztuk.

Tym, co sprawia, że ​​wyniki sprzedaży są jeszcze bardziej niezwykłe, jest to, że dokonano tego z dealerami zlokalizowanymi tylko w 31 z 50 stanów. We wczesnych latach Hyundai koncentrował wysiłki sprzedażowe przede wszystkim na zachodnim i wschodnim wybrzeżu, a także w stanach południowych. W 1987r. Hyundai rozszerzył działalność na środkową część Stanów Zjednoczonych, otwierając centralne biuro regionalne w pobliżu Chicago. Obecnie istnieją cztery regiony i prawie 600 przedstawicielstw Hyundai w całym kraju.

Ponieważ obecność samochodów Hyundai i Hyundai Motor America stale rosła w Ameryce, firma zaczęła rozszerzać swoją działalność i sieci serwisowe w całym kraju, aby skuteczniej zaspokajać potrzeby dealerów i klientów. W 1988r. HMA otworzyło centrum dystrybucji części o koszcie 21 mln USD i powierzchni 300 000 stóp kwadratowych w Ontario w Kalifornii, aby ułatwić dostawy części do rozwijającego się dystrybutora Hyundai. W następnym roku HMA otworzyło kompleks biurowy i centrum dystrybucji części o wartości 16,6 miliona dolarów i powierzchni 342 000 metrów kwadratowych w Aurora, IL. Istnieje dodatkowe centrum dystrybucji części w Lawrenceville, GA oraz centrum techniczne gwarancji w Fountain Valley w Kalifornii.

Hyundai otworzył również biura regionalne w Jamesburg, N.J., Austell, GA, Aurora, IL i Coppell, Teksas. Ponadto w zakładzie w New Jersey znajduje się centrum dystrybucji części.

W 1990 roku Hyundai Motor America przeniósł swoją główną siedzibę z Garden Grove w Kalifornii do nowego 18-akrowego zakładu w pobliskiej Fountain Valley w Kalifornii – inwestując 18 milionów dolarów w rozbudowę tego obszaru. Oprócz biur korporacyjnych w tym obiekcie mieści się również zachodnie biuro regionalne HMA, Kalifornijskie Centrum Projektowe Hyundai, Narodowe Centrum Obsługi i Krajowa Siedziba Hyundai Motor Finance Co.

Firma Hyundai Motor Finance Co. (HMFC) rozpoczęła działalność w 1990r., inwestując kapitał w wysokości 15 mln USD i zatrudniając 22 pracowników. HMFC zatrudnia obecnie prawie 200 osób i zgromadziło portfel o wartości prawie 500 milionów USD. Hyundai Motor Finance Co. obsługuje dealerów Hyundai w całym kraju, finansując klientów indywidualnych i finansując zapasy dealerów.

Również w 1990 r. HMA otworzył port o wartości 12,2 mln USD w Portland w stanie Oregon. Obejmuje on duży obszar dokowania, budynek o powierzchni 45 000 stóp kwadratowych, miejsce do przechowywania przychodzących samochodów, a także obszar do transportu wagonów i pojazdów. Inne obiekty portowe Hyundai znajdują się w:

  • Wilmington, Kalifornia;
  • Brunszwik, GA;
  • Newark, NJ;
  • Baltimore, MD;
  • i Fort Worth, Teksas.

Nowa korporacja o nazwie HK Logistics America (HKLA), utworzona w marcu 2003r., jest teraz odpowiedzialna za zarządzanie logistyką pojazdów w Hyundai Motor America i Kia Motors America w USA. HKLA ma siedzibę w Costa Mesa w Kalifornii i prowadzi 11 operacji portowych (dziewięć portów wodnych i dwa śródlądowe centra przetwarzania) zlokalizowane w ośmiu stanach USA.

W kwietniu 2002r. Hyundai rozpoczął działalność w Montgomery w Alabamie dla swojej pierwszej amerykańskiej fabryki montażu samochodów. Inwestycja ta warta była 1 miliard dolarów i została otwarta w 2005r. Zatrudniono tam prawie 2000 osób. Obiekt ten na 1600 akrach ma montować 300 000 pojazdów rocznie. Pierwsze dwa pojazdy, które mają być produkowane w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA), to zmienione modele Sonata i Santa Fe.

W lutym 2003 roku w Irvine w Kalifornii otwarto nowe, najnowocześniejsze centrum projektowo-badawcze Hyundai-Kia Motors o wartości 25 milionów dolarów. Centrum projektowe i techniczne o powierzchni 90 000 stóp kwadratowych mieści 100 projektantów, inżynierów, modelarzy i techników samochodowych, z których wielu było odpowiedzialnych za sukcesy projektowe, takie jak pojazd sportowy Santa Fe Hyundai oraz pojazdy koncepcyjne HCD-6 i HCD-7.

Co pokrótce przyczyniło się do sukcesu Hyundaia w Stanach?

 

  • Wejście na rynek w odpowiednim momencie – duży popyt na samochody klasy średniej, których produkcja na rynku była niewystarczająca.
  • Produkcja i sprzedaż modelu samochodu (Hyundai Excel) odpowiadającego na zapotrzebowanie potencjalnych klientów.
  • Dobra strategia sprzedażowa, połączenie sił z większym koncernem.
  • Wykorzystanie sieci lokalnych dystrybutorów.

Źródło: opracowanie własne ITRO Export Solutions na podstawie stron internetowych

Rozwój ekspansji na rynku amerykańskim. Zapraszam do kontaktu:

Sebastian Sadowski-Romanov

Sebastian Sadowski-Romanov

Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.

Prowadzenie działalności handlowej i produkcyjnej związanej z handlem międzynarodowym od 1995 roku.

13 + 7 =

wyświetlono 5 views

[Case study] Red Bull - rynek amerykański

W 1982r., austriacki biznesmen Dietrich Mateschitz podczas swojej podróży służbowej do Tajlandii cierpiał na jet lag. Poradzono mu, aby spróbował lokalnego drinka – Krating Daeng (Czerwony Bizon), który znacznie poprawił jego samopoczucie. Zainspirowany magicznymi właściwościami produktu, Mateschitz postanowił sprowadzić produkt do domu w formacie zupełnie nowej kategorii produktów – napoju energetycznego.

Red Bull został wprowadzony do sprzedaży w Austrii w 1987 roku, a już po pięciu latach napój stał się globalnym graczem. 

Jak do tego doszło?

[Case study] Tesco - rynek amerykański

Tesco to brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów, która ma swoje filie również w innych krajach. Początkowo sieć zajmowała się sprzedażą żywności, ale rozszerzyła swoją ofertę również na odzież, sprzęt elektroniczny i samochody. Firma Tesco została założona w 1919r. przez Jacka Cohena.

Tesco weszło na rynek amerykański w listopadzie 2007 roku, otwierając swoje sklepy pod szyldem „Fresh & Easy” – nazwa miała zaznajomić klientów ze specyfiką oferowanych produktów – świeże i za rozsądną cenę.

Czy tak rzeczywiście się stało?