Zaznacz stronę

Jak zwiększyć szanse na rynkach zagranicznych?

Home | Aktualności | Informator | Jak zwiększyć szanse na rynkach zagranicznych?

Sebastian Sadowski-Romanov zaproponował polskim firmom z sektora budowlanego wychodzić na zagraniczne rynki w składzie konsorcjum eksportowego. Taka propozycja Prezesa ITRO Sp. z o.o. została przedstawiona podczas konferencji liderów polskiej branży budowlanej w Białymstoku.

 

Białystok to miasto, w którym powstał Wschodni Klaster Budowlany, największe branżowe stowarzyszenie w Polsce. W stolicy województwa Podlaskiego 20-21 kwietnia 2018 roku po raz kolejny gościła członków klastra na konferencji „Promocja polskiej branży budowlanej na rynkach zagranicznych”.

Jednym z ważnych problemów, z jakimi boryka się dziś polski sektor budowlany wychodząc na rynki zagraniczne to stosunkowo słaby marketing i niska rozpoznawalność polskich marek. Bez względu na zdobyte doświadczenia budowy obiektów różnorodnej złożoności od niewielkich inwestycji prywatnych po budowy szpitali, stadionów i kompleksów hotelowo-handlowych polskim firmom budowlanym trudno samodzielnie konkurować na narodowych rynkach z lokalnymi i międzynarodowym korporacjami, co potwierdzili wszyscy uczestnicy konferencji.

Rozwiązaniu tego problemu były poświęcone wystąpienia prelegentów. Przedstawiono przykłady jak międzynarodowe firmy sprzedają polskie towary pod swoimi markami w znacząco wyższej cenie, tym samym zmniejszając znacząca możliwości optymalizacji marży polskich producentów, gdyby polskie marki były odpowiednio silne i producenci sprzedawaliby je bezpośrednio sami.

Jednym z pomysłów na zmianę postrzegania polskich produktów przedstawionym przez Wschodni Klaster Budowlany wspólny znak jakości «The Best of Poland» i jego promocja na rynkach zagranicznych. Jednak sam znak nie jest panaceum na rozwiązanie problemów, ponieważ wymaga długotrwałej promocji i zaangażowania wszystkich uczestników klastra w jego promocji, a pracować i zdobywać rynki zagraniczne musimy już dziś.

 

 

Prezentacja „BUDUJMY KONSORCJUM”:

  • Trudności związane z rozwojem eksportu
  • Korzyści z przynależności do konsorcjum
  • Przykład idealnego konsorcjum z branży budowlanej
  • Dlaczego opłaca się tworzyć konsorcja eksportowe na rynkach wschodnich?
  • Koszty prowadzenia firmy w Rosji
  • Budowa konsorcjum w oparciu o środki unijne z funduszu POPW internacjonalizacja MŚP Polski Wschodniej

Pobierz prezentację >

 

 

Sebastian Sadowski-Romanov zaproponował członkom Wschodniego Klastra Budowlanego rozwiązanie w postaci budowy Konsorcjum Eksportowego.

Biorąc pod uwagę, iż członkowie klastra koncentrują się na różnych rynkach konsorcja należy budować pod konkretny rynek, region, czy nawet projekt. Z drugiej strony udział w konsorcjum znacząco obniża koszty zarządzania, marketingu, budowania kanałów sprzedaży czy wydatków targowych, co podnosi naszą konkurencyjność, ale jednocześnie sprawia, iż konsorcjum posiada w swojej ofercie znacznie szerszy asortyment towarów i usług niż może zaproponować jego konkurencja. Zakładając iż większość firm z klastra to firmy z sektora MŚP, takie podejście do zarządzania budżetem przeznaczonym na rozwój ekspansji zagranicznej podnosi znacząco szansę na sukces.

 

„KONSORCJUM STANOWI POŁĄCZENIE SIŁY KILKU FIRMY Z JEDNEJ BRANŻY W CELU ZWIĘKSZENIA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO, OPTYMALIZACJI KOSZTÓW WCHODZENIA NA RYNEK ZAGRANICZNY CZY ZAPEWNIENIA MOŻLIWIE SZEROKIEJ OFERTY DOPASOWANEJ DO POTRZEB RYNKU.”

– stwierdził Sebastian Sadowski-Romanov.

 

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu >