Zaznacz stronę

Seminarium – Norwegia, Rosja, Ukraina

Home | Aktualności | Polska Wschodnia | Seminarium – Norwegia, Rosja, Ukraina

Pomimo wsparcia ze strony struktur państwowych, możliwości finansowania rozwoju eksportu z pieniędzy europejskich i pozytywnej koniunktury na wewnętrznym rynku podlascy przedsiębiorcy nie wykorzystują w pełni możliwości rozwoju swoich przedsiębiorstw w kierunku internacjonalizacji

– ocenia Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy konsultingowej ITRO.

Opublikowana w końcu 2017 roku Strategia promocji gospodarczej województwa podlaskiego stwierdza fakt, iż województwo Podlaskie zajmuje 15-te miejsce na 16 województw odnośnie wielkości eksportu oraz atrakcyjności inwestycyjnej dla podmiotów zagranicznych, przypomina prezes ITRO. – Oczywiście wśród firm regionu mamy takie przykłady przedsiębiorstw, które produkują głównie na eksport, jak AC, Pronar, SaMasz, Danwood czy Mlekovita. Ale przecież eksport jest szansą dla wielu małych i średnich firm na dynamiczny rozwój, dywersyfikację klientów i optymalizację marży.

 

Czytaj więcej na poranny.pl

 

Prezentacja oraz ciekawe doświadczenia z prowadzenia działalności w Rosji

Zdaniem Sadowskiego-Romanova przedsiębiorca, który teraz zdecyduje się na skorzystanie z dofinansowania na rozwój eksportu, powinien się przede wszystkim pospieszyć:

 

 

„W Rosji wciąż ważne są kontakty bezpośrednie, dlatego warto bywać na imprezach wystawienniczych i tworzyć bazę potencjalnych klientów . A wchodząc na rynek rosyjski, bez względu na reprezentowaną branżę, warto mieć przemyślaną strategię ekspansji.”

 

 

 

 

POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP dla Polski Wschodniej

28 lutego 2019 r. rozpoczyna się kolejna runda naboru wniosków w konkursie „Internacjonalizacja MŚP”.