Zaznacz stronę

Sprawdź potencjał eksportowy swojego produktu

Home | Aktualności | Oferta | Sprawdź potencjał eksportowy swojego produktu

ZAINTERESOWANY SPRAWDZENIEM POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO SWOICH PRODUKTÓW?

 

Export Indicator

 

Jak odpowiednio wybrać rynek docelowy dla produktów, które chcemy eksportować, korzystając z danych statystycznych? Kody HS należy wybrać z dokumentów eksportowych lub programu celnego Isztar.

 

 

 

Sprawdzimy, jaki potencjał eksportowy tkwi w produktach Państwa firmy oraz na jakie rynki zagraniczne powinni Państwo postawić, decydując się na rozwój sprzedaży za granicą.

 

 

 

 

Raport nr. 1: Export Indicator [World Statistics]

raport zawiera

  • 50 największych rynków importowych danego produktu po jego kodzie HS z 2016 roku (określa globalny potencjał rynku według krajów)
  • 50 największych rynków eksportowych z Polski danego produktu po jego kodzie HS wraz z pięcioletnią statystyką sprzedaży (określa możliwości sprzedaży z Polski danego produktu na rynki zagraniczne)

Raport pozwala na rozpoznanie globalnego popytu na dany product na rynkach docelowych. Pokazuje najbardziej chłonne rynki oraz różnicę między importem i eksportem danych wyrobów na danym rynku (trade balance). Raport również pozwala na rozpoznanie kierunków eksportu na dany produkt z Polski. Dając nam informację, jakie są główne kierunki eksportu oraz informację o tym, że produkty z naszego rynku są na nim akceptowalne. Określają też naszą wewnętrzną konkurencję na danym rynku, co pozwala na dostosowanie swojej oferty, biorąc pod uwagę konkurencję krajową

Raport nr. 2: Export Indicator [Market Statistics]

raport zawiera

  • Top 50 krajów eksporterów wyrobów o kodzie HS na wybrany rynek.

Te dane statystyczne pozwolą określić:

  1. globalną konkurencję,
  2. które kraje najwięcej eksportują na interesujący nas rynek.

Takie dane odpowiadają często na pytanie czy czynnikiem determinującym zakupy są np. bliskość geograficzna, cenna, wspólny rynek, czy język komunikacji itp.

  • Top 50 krajów, importujących wyroby o kodzie HS z wybranego rynku.

Te dane statystyczne pozwolą określić:

  1. wewnętrzną konkurencję, (jeżeli na rynku istnieje silna konkurencja wewnętrzna, to dane statystyczne wykazują nadprodukcję danych produktów, więc również ich eksport na rynki zagraniczne). W wypadku, kiedy dane z eksportu z danego kraju pokrywają się z importem,możemy założyć, że dane gospodarki są silenie ze sobą powiązane, np. poprzez inwestycje (gdzie następuje produkcja na potrzeby inwestora z rynku zagranicznego lub uszlachetnienie produktu dla zamawiającego).

UZBROJENI W TAKIE DANE MOŻEMY PODEJMOWAĆ DECYZJE BIZNESOWE, OKREŚLAJĄCE:

  • na jakich rynkach chcemy się koncentrować,
  • na jakie targi się wybrać, jako wystawca lub je odwiedzić.
  • jakie kompetencje lingwistyczne powinni mieć handlowcy z działu eksportu,
  • na jaki język warto przetłumaczyć stronę i materiały handlowe,
  • jak przygotować ofertę na dany rynek,
  • w jakich kierunkach rozwija się krajowa konkurencja.

 

Zainteresowanych wyceną raportów prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny: tel.: 22 501 52 81, e-mail: info@itro.pl.