30 czerwca w Pałacu Lubomirskich w Warszawie odbędzie się oficjalna premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – innowacyjnego narzędzia, które celem jest promocja Polski na arenie międzynarodowej.
Zaawansowana technologicznie platforma internetowa – której autorem jest firma ITRO Sp. z o.o. – jest pierwszym tego typu narzędziem na świecie, stanowiącym połączenie: bazy danych, firm, inwestycji i atrakcji turystycznych z aplikacją, umożliwiającą organizację „wirtualnych imprez targowych”. Jest to szansa dla Polski na nowe rynki zbytu, ich dywersyfikację i rozwój.
Patroni projektu i oficjalnej prezentacji: Krajowa Izba Gospodarcza, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich, Marszałek Województwa Podlaskiego, Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej, Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna, Klaster Przemysłowy COP, Polish Market i TV AGRO.
„Wielu polskim przedsiębiorstwom udaje się podbijać rynki międzynarodowe, jednak nie wpływa to znacząco na postrzeganie polskiego potencjału gospodarczego jako całości za granicą. Głównym celem naszego przedsięwzięcia jest nie tylko pomoc rodzimym firmom w zdobyciu zagranicznych kontrahentów, ale wypromowanie marki „POLSKA” globalnie. Stąd też tytuł przedsięwzięcia „POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa,” wyjaśnia genezę projektu jego pomysłodawca Sebastian Sadowski-Romanov, właściciel firmy ITRO Sp. z o.o. „Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczanie, stworzyliśmy pierwszy na świecie portal do promocji całego kraju.”
„POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa” jest wynikiem doświadczeń we wdrażaniu projektów eksportowych przez firmę ITRO Sp. z o.o., która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.
„Przez 4 lata pracy w programie „Paszport do Eksportu” dostrzegliśmy ogromny potencjał eksportowy polskich przedsiębiorstw i zainteresowanie zagranicznych firm polskim rynkiem,” mówi Sebastian Sadowski-Romanov.
Biznes, inwestycje, turystyka
POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa to zaawansowana technologicznie platforma internetowa, nad której powodzeniem pracował zespół wykwalifikowanych informatyków z całego kraju. Ma ona służyć promocji zagranicznej głównie trzech „obszarów” Polski:
- Biznesu (dedykowana firmom ukierunkowanym na ekspansję zagraniczną),
- Inwestycji (skierowana do samorządów, aby przedstawiały swoje tereny i projekty inwestycyjne) oraz
- Turystyki (skierowana do firm z branży turystycznej i samorządów chcących zaprezentować swoją ofertę turystyczną).
„Proponowane przez nas rozwiązanie to szansa na uzyskanie efektu synergii poprzez połączenie wielu inicjatyw promocyjnych w jednym wspólnym miejscu. To szansa na nowe rynki zbytu, ich dywersyfikację i rozwój. To szansa pokazania Polski w nowoczesny i innowacyjny sposób,” pomysłodawca tak podsumowuje korzyści wynikające z projektu.
POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa jest rozwiązaniem dla firm i samorządów zainteresowanych nawiązaniem międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz pozyskaniem zagranicznych kontrahentów, ponieważ będzie promowana na całym świecie dzięki współpracy z instytucjami państwowymi. Nie wygeneruje to wysokich kosztów związanych z tradycyjną promocją za granicą, a jedynie zwiększy siłę oddziaływania lokalnych działań promocyjnych poprzez ich kumulację. Użytkownicy POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty firmom z całego świata, decydując, jakie informacje odwiedzający ich „stoisko” będą mogli znaleźć, w tym m.in. prezentacje wyrobów, dane kontaktowe, filmy, cenniki i każdą inną informację jaką użytkownik stoiska na nim umieści.
„Ponieważ dopiero startujemy z platformą, wszystkie firmy, które będą chciały z niej skorzystać, otrzymają bezpłatny, roczny abonament . Wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny lub skontaktować się z nami e-mailowo lub telefonicznie,” zachęca Sebastian Sadowski-Romanov.
Stawiamy na internet
Internet jest dziś jedynym globalnym medium, dostępnym praktycznie na całym świecie dla większości populacji. Określając zasięg i efektywność przekazu marketingowego Internet jest najważniejszym medium informacyjnym. Dotarcie do takiej ilości użytkowników za pomocą innych mediów jest nieporównywalnie droższe.
Jak zapewnia ITRO, umiejscowienie wystawy w przestrzeni cyfrowej pozwoli potencjalnym zagranicznym kontrahentom zapoznać się ofertą polskich firm i samorządów przed ekranem komputera. Platforma umożliwi także podejmowanie interaktywnych relacji ze zwiedzającymi poprzez sposobność rozmowy na „czacie” lub wideokonferencji poprzez popularny komunikator Skype. Tym, co może przekonać polskie przedsiębiorstwa i samorządy do skorzystania z tego nowatorskiego rozwiązania, jest przemyślana strategia promocji POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej we współpracy z Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji (WPHiI), Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiZ) czy Krajową Izbą Gospodarczą (KIG). Pierwszym partnerem wspierającym naszą inicjatywę jest Klaster Przemysłowy COP, którego firma ITRO jest członkiem.
„Jedną z głównych cech, która wyróżnia nasze rozwiązanie od standardowych internetowych baz firm, jest kompleksowość. Stawiamy na interakcję użytkowników z odwiedzającymi wirtualne imprezy targowe, które będą organizowane przy okazji realnych imprez targowych, na których będzie prezentowana polska oferta poprzez tzw. stoiska narodowe. Nasza platforma ma za zadanie wypromować polską markę – dlatego też w tym celu i aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych kontrahentów, zamierzamy ją popularyzować m.in. podczas międzynarodowych imprez targowych, a także podczas misji gospodarczych organizowanych przez partnerów POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej.”
„Kolejnym krokiem w rozwoju POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej będzie stworzenie platformy handlu zagranicznego ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa transakcji we współpracy z instytucjami państwowymi, takimi jak m.in. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) i Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE),” zapowiada właściciel firmy ITRO Sp. z o.o.
Projekty jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.