ZAINTERESOWANY SPRAWDZENIEM POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO SWOICH PRODUKTÓW?
Export Indicator
Jak odpowiednio wybrać rynek docelowy dla produktów, które chcemy eksportować, korzystając z danych statystycznych? Kody HS należy wybrać z dokumentów eksportowych lub programu celnego Isztar.
Sprawdzimy, jaki potencjał eksportowy tkwi w produktach Państwa firmy oraz na jakie rynki zagraniczne powinni Państwo postawić, decydując się na rozwój sprzedaży za granicą.
Raport nr. 1: Export Indicator [World Statistics]
raport zawiera
- 50 największych rynków importowych danego produktu po jego kodzie HS z 2016 roku (określa globalny potencjał rynku według krajów)
- 50 największych rynków eksportowych z Polski danego produktu po jego kodzie HS wraz z pięcioletnią statystyką sprzedaży (określa możliwości sprzedaży z Polski danego produktu na rynki zagraniczne)
Raport pozwala na rozpoznanie globalnego popytu na dany product na rynkach docelowych. Pokazuje najbardziej chłonne rynki oraz różnicę między importem i eksportem danych wyrobów na danym rynku (trade balance). Raport również pozwala na rozpoznanie kierunków eksportu na dany produkt z Polski. Dając nam informację, jakie są główne kierunki eksportu oraz informację o tym, że produkty z naszego rynku są na nim akceptowalne. Określają też naszą wewnętrzną konkurencję na danym rynku, co pozwala na dostosowanie swojej oferty, biorąc pod uwagę konkurencję krajową
Raport nr. 2: Export Indicator [Market Statistics]
raport zawiera
- Top 50 krajów eksporterów wyrobów o kodzie HS na wybrany rynek.
Te dane statystyczne pozwolą określić:
- globalną konkurencję,
- które kraje najwięcej eksportują na interesujący nas rynek.
Takie dane odpowiadają często na pytanie czy czynnikiem determinującym zakupy są np. bliskość geograficzna, cenna, wspólny rynek, czy język komunikacji itp.
- Top 50 krajów, importujących wyroby o kodzie HS z wybranego rynku.
Te dane statystyczne pozwolą określić:
- wewnętrzną konkurencję, (jeżeli na rynku istnieje silna konkurencja wewnętrzna, to dane statystyczne wykazują nadprodukcję danych produktów, więc również ich eksport na rynki zagraniczne). W wypadku, kiedy dane z eksportu z danego kraju pokrywają się z importem,możemy założyć, że dane gospodarki są silenie ze sobą powiązane, np. poprzez inwestycje (gdzie następuje produkcja na potrzeby inwestora z rynku zagranicznego lub uszlachetnienie produktu dla zamawiającego).
UZBROJENI W TAKIE DANE MOŻEMY PODEJMOWAĆ DECYZJE BIZNESOWE, OKREŚLAJĄCE:
- na jakich rynkach chcemy się koncentrować,
- na jakie targi się wybrać, jako wystawca lub je odwiedzić.
- jakie kompetencje lingwistyczne powinni mieć handlowcy z działu eksportu,
- na jaki język warto przetłumaczyć stronę i materiały handlowe,
- jak przygotować ofertę na dany rynek,
- w jakich kierunkach rozwija się krajowa konkurencja.
Zainteresowanych wyceną raportów prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny: tel.: 22 501 52 81, e-mail: info@itro.pl.