LinkedIn jest największym globalnym portalem społecznościowym, koncentrującym się na sieciach zawodowych i biznesowych. Powstał wcześniej niż Facebook, Twitter i inni giganci mediów społecznościowych i mimo, że największą popularność zaczął zyskiwać dopiero po kilku latach działalności, dziś stanowi jedną z największych na świecie społeczności internetowych. W 2023 roku, czyli równo 20 lat od startu, przekroczył próg 900 milionów użytkowników oraz 58 milionów zarejestrowanych firm.
Szacuje się, że w 2025 roku liczba użytkowników tej strony wyniesie 1 miliard. To platforma skierowana do specjalistów niezliczonych dziedzin i branż oraz liderów firm z całego świata, umożliwiająca im stworzenie swojego profilu zawodowego, jak również profilu firmy.
Biznes na LinkedIn
Strona firmowa to również wirtualna wizytówka firmy. Na profilu firmowym można umieścić opis działalności, logo, zdjęcia oraz informacje kontaktowe. Profil taki może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, którzy chcą bliżej poznać przedsiębiorstwo.
Ponadto, LinkedIn przyczynia się do poprawy rankingu naszej firmy w wyszukiwarkach. Google bardzo wysoko ocenia strony firmowe na LinkedIn, jak również publikacje na nim umieszczane, dlatego warto stronę mieć i często ją aktualizować, ze specjalnym uwzględnieniem tekstów pod kątem SEO.
Sprzedaż B2B bez granic: jak wykorzystać LinkedIn na rynkach zagranicznych
Lead Generation, a treści promocyjne B2B
- Analiza danych – AI mając dostęp do ogromnej ilości contentu i wiedzy o aktualnych trendach, może pomóc wytypować tematy, które będą dostosowane do wybranej przez nas grupy odbiorców
- Projektowanie struktury treści – AI może pomóc w tworzeniu szkiców postów czy artykułów
- Tłumaczenie treści – AI może nie tylko wspierać tłumaczenie na języki rynków docelowych, ale także pomóc wskazać konteksty kulturowe jakie należy uwzględnić w tłumaczonych treściach
- Sugestie stylu i formatu treści – AI może pomóc w dostosowaniu stylu i formatu postów do specyficznych potrzeb Twojej grupy docelowej
- Poprawa gramatyki i stylistyki – AI może poprawić gramatykę i stylistykę postów, co jest ważne, aby przyciągnąć uwagę i zainteresowanie wybranej grupy docelowej
- Wyszukiwanie słów kluczowych – AI może wyszukać słowa kluczowe, które pomogą zwiększyć zasięg postów na LinkedIn
Lead Generation, czyli jak znaleźć wartościowych klientów B2B na LinkedIn
Sales Navigator
W poszukiwaniu odpowiednich osób nieocenioną pomocą jest Sales Navigator – płatne narzędzie LinkedIn, które umożliwia nam dokładniejsze wyszukiwanie, dzięki wielu zaawansowanym filtrom.
Pozwala on segmentować użytkowników według ponad 20 kategorii, w tym branży, zajmowanego stanowiska, stopnia w hierarchii firmy, czy geografii. To narzędzie oferuje możliwość tworzenia list użytkowników, wysyłanie bezpośrednich wiadomości i zaproszeń.
- Buduj profesjonalną markę: Staraj się tworzyć wartościowe, oryginalne treści, które pokazują Twoją wiedzę i ekspertyzę w danej branży. Udostępniaj również artykuły, badania i informacje związane z Twoim sektorem, aby wzmocnić swoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie.
- Rozszerzaj sieć kontaktów: Nawiązuj relacje z osobami z Twojej branży oraz z potencjalnymi klientami. Personalizuj zaproszenia do kontaktów, aby pokazać, że jesteś zainteresowany nawiązaniem wartościowych relacji, a nie tylko zwiększaniem liczby kontaktów.
- Interakcje z treściami: Regularnie komentuj, polub i udostępniaj wartościowe treści publikowane przez Twoją sieć kontaktów. Dzięki temu zwiększysz swoją widoczność i zbudujesz autorytet w branży.
- Budowanie relacji: Skupiaj się na nawiązywaniu i pielęgnowaniu relacji z kluczowymi decydentami i wpływowymi osobami w Twojej branży. Regularnie angażuj się w rozmowy z nimi, aby budować zaufanie i lepiej poznać ich potrzeby.
- Monitoruj i analizuj swoje działania: Systematycznie śledź swoje postępy, korzystając ze wskaźnika SSI, oraz analizuj skuteczność swoich działań na LinkedIn. W ten sposób będziesz wiedział, co działa, a co można poprawić, aby zwiększyć efektywność generowania leadów B2B.
Social Selling Index
Nie czekaj, sprawdź swój Social Selling Index na LinkedIn już dziś! Odkryj, jak efektywnie wykorzystujesz platformę do generowania leadów B2B oraz jakie obszary możesz jeszcze udoskonalić.
Kliknij tutaj, aby poznać swój SSI i przyspieszyć swój sukces w sektorze B2B na rynkach zagranicznych.
W ITRO Export Solutions realizujemy różnorodne projekty eksportowe, gdzie wykorzystujemy Social Selling na LinkedIn w celu osiągnięcia konkretnych celów biznesowych.
Poniżej przedstawiamy kilka przykładów naszych projektów eksportowych z wyszczególnianiem SSI oraz wyników uzyskanych w kampaniach Social Selling:
Obecność Twojej działalności na LinkedIn to:
- większa widoczność wśród potencjalnych klientów z rynków zagranicznych
- możliwość dotarcia do osób decyzyjnych z większości rynków świata
- promocja produktów i usług
- budowanie statusu eksperta w branży
- pozyskiwanie jakościowych leadów
- poprawa rankingu firmy w wyszukiwarkach
Umów się na darmową konsultację
Sebastian Sadowski-Romanov
Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.
Mob.: 512 022 907 | sadowski@itro.pl
Dzięki ogromnej wiedzy o rynkach zagranicznych oraz ich kulturze, oferujemy nie tylko wysokie wskaźniki otwieralności wiadomości i nowych odsłon witryny, ale też i okazje do zawarcia nowych wartościowych kontaktów biznesowych. Idziemy z duchem czasu, więc nasze działania bazują na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych.
Stale rozwijamy się po to, by Twój biznes mógł rozwijać się szybciej.
Jestem zainteresowany spotkaniem online
Polski LinkedIn: niewykorzystany potencjał dla sektora B2B
Aby pobrać darmowy raport wypełnij formularz:
wyświetlono 121 views