Zaznacz stronę

Premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej

Home | Wydarzenia | Premiera POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej

W dobie rewolucji technologicznej jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój eksportu jest Internet – to jeden z wniosków płynących ze spotkania przedstawicieli polskich firm eksportowych, które odbyło się 30 czerwca br. w Pałacu Lubomirskich w Warszawie.

Głównym punktem konferencji była oficjalna prezentacja POLSKIEJ Wirtualnej Wystawy Narodowej – zaawansowanej technologicznie platformy internetowej, której głównym celem jest promocja polskich firm za granicą. W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli wiodących polskich firm eksportowych – głównie prezesi, dyrektorzy, a także specjaliści ds. rozwoju sprzedaży, marketingu i eksportu – oraz organizacji wspierających promocję polskiej gospodarki, w tym m.in. Polskiej Organizacji Turystycznej.

– POLSKA Wirtualna Wystawa Narodowa to narzędzie promocji unikatowe w skali świata. Jest połączeniem bazy danych, firm, inwestycji i atrakcji turystycznych z aplikacją umożliwiającą organizację „wirtualnych imprez targowych – rozpoczął Sebastian Sadowski-Romanov.
Jak wyjaśnił uczestnikom, ma ona służyć promocji zagranicznej głównie trzech „obszarów” Polski: biznesu (część dedykowana firmom ukierunkowanym na ekspansję zagraniczną), inwestycji (skierowana do samorządów, aby przedstawiały swoje tereny i projekty inwestycyjne) oraz turystyki (skierowana do firm z branży turystycznej i samorządów chcących zaprezentować swoją ofertę turystyczną).

 Polska Wirtualna Wystawa Narodowa ma być rozwiązaniem dla firm i samorządów zainteresowanych nawiązaniem międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz pozyskaniem zagranicznych kontrahentów, ponieważ będzie promowana na całym świecie dzięki współpracy z instytucjami państwowymi. Aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych kontrahentów, platforma będzie popularyzowana m.in. podczas międzynarodowych imprez targowych, a także podczas misji gospodarczych organizowanych przez partnerów – dodał.
Zdaniem jej pomysłodawcy, nie wygeneruje to wysokich kosztów związanych z tradycyjną promocją za granicą, a jedynie zwiększy siłę oddziaływania lokalnych akcji promocyjnych poprzez ich kumulację.

Użytkownicy Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty firmom z całego świata, decydując, jakie informacje odwiedzający ich „stoisko” będą mogli znaleźć. Mogą to być prezentacje wyrobów, dane kontaktowe, filmy, cenniki i każda inna informacja, jaką użytkownik stoiska na nim umieści.
– Umiejscowienie wystawy w przestrzeni cyfrowej pozwoli ewentualnym zagranicznym kontrahentom zapoznać się z ofertą polskich firm i samorządów przed ekranem komputera. Platforma umożliwi także podejmowanie interaktywnych relacji ze zwiedzającymi poprzez możliwość rozmowy na „czacie” lub wideokonferencji poprzez popularny komunikator Skype – tłumaczył Sebastian Sadowski-Romanov. – Liczymy na aktywność na platformie nie tylko firm, ale i samorządów z całej Polski.

Polska Wirtualna Wystawa Narodowa jest wynikiem doświadczeń we wdrażaniu projektów eksportowych przez ITRO, który na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.

Fotorelacja z wydarzenia dostępna jest na: