W wyniku działań informacyjnych na temat możliwości sprawdzenia kierunków eksportu, zgłosił się do nas największy producent branży granulatu gumowego pozyskiwanego z przeróbki zużytych opon samochodowych. Zamówił on raport „Wkaźnik Eksportu” po kodach HS, aby sprawdzić kierunki eksportu swojego towaru.
Problemem w tym przypadku okazał się kod HS. Klasyfikacja wskazywała na kategorię „inne”, która była zbyt ogólna – wyrobów w tej kategorii było zbyt dużo. Jednakże, wiedza branżowa klienta mówiła, iż wyroby, które mogłyby powstać w procesie przerobu opon są bardzo ograniczone, dlatego zdecydował się na zamówienie raportu.
Po otrzymaniu raportu badaliśmy satysfakcję klienta, pytając czy znalazł w nim przydatne mu dane. Odpowiedź zaskoczyła nas tak samo jak dane zawarte w raporcie zaskoczyły klienta.
„Eksportujemy na wszystkie znaczące rynki, ale jestem zdziwiony dlaczego nie eksportujemy na dwa największe rynki eksportowe wskazane w raporcie? Muszę to wyjaśnić i przeanalizować z moim działem sprzedaży.”
Rekomendacje
W naszej rekomendacji doradziliśmy klientowi, aby sprawdził nie tylko dlaczego nie sprzedaje na dwa pierwsze rynki z zestawienia, ale również porównał czy sprzedaż w jego firmie na pozostałe rynki jest stosowana do ich potencjału zakupowego wynikającego z raportu. Często bowiem sprzedajemy śladowe ilości na stosunkowo chłonny rynek, a mając już zaczepienie w postaci pierwszych klientów, wiemy jaką ofertę możemy aktywnie proponować pozostałym graczom w celu rozwoju tego rynku.
Jeżeli są Państwo zainteresowani ofertą cenową, prosimy wypełnić poniższy formularz:
[Case study] Produkcja toreb reklamowych
Export Indicator | Firma z branży drukarskiej
W założeniach klienta, rynek ukraiński przez kilka lat był dla niego jednym z rynków eksportowych. W wyniku kryzysu jednak eksport spadł praktycznie do zera. Tańsza siła robocza oraz dostęp do surowca miały być głównymi atutami do otwarcia zakładu produkcyjnego na Ukrainie.
[Case study] Produkcja wędlin
Export Indicator | Firma z branży mięsnej
W ramach pozyskiwania środków unijnych do działania Internacjonalizacja MŚP Polski Wschodniej POPW 1.2, aby dokonać wyboru i hierarchizacji rynków, przeprowadziliśmy badania eksportu kiełbas podsuszanych. Wybraliśmy temu klientowi 4 potencjalne rynki do rozwoju eksportu.