W założeniach klienta, rynek ukraiński przez kilka lat był dla niego jednym z rynków eksportowych. W wyniku kryzysu jednak eksport spadł praktycznie do zera. Tańsza siła robocza oraz dostęp do surowca miały być głównymi atutami do otwarcia zakładu produkcyjnego na Ukrainie.
Sprawdziliśmy dla klienta przepływ towaru wykonując raport „Wkaźnik Eksportu” po kodach HS. W raporcie widać było ogromny spadek importu papierowych toreb na Ukrainę.
Jednocześnie, niejasne przepisy prawne często pozwalały na przejęcie powstałych na Ukrainie przedsiębiorstw. Otwarcie się Unii Europejskiej na wyroby z Ukrainy mogło skutkować zbudowaniem sobie konkurencji, która po przekazaniu know how mogłaby zagrozić pozycji klienta na rynku lokalnym, korzystając z tańszego surowca dostępnego na Ukrainie oraz tańszej siły roboczej i bliskości geograficznej rynku naszego klienta.
Na podstawie danych zawartych w raporcie, byliśmy w stanie stwierdzić, że największym rynkiem importowym produktów naszego klienta była Francja. Porównując wyniki sprzedaży z rynku polskiego widać było, że rynek francuski jest zaniedbany przez polskich producentów.
Największym eksporterem na rynek francuski były trzy kraje Włochy 42,8%, Belgia 22,1% i Hiszpania 15,6% (łącznie 80,5%). Wszystkie trzy miały wyższe koszty pracy i wytworzenia produktów, więc rynek francuski leżał w zasięgu polskich producentów. Jedyną barierą była komunikacja z klientem, gdyż rynek francuski preferuje komunikację w języku francuskim.
Rekomendowaliśmy klientowi porzucenie pomysłu z otwarciem drukarni na Ukrainie i zatrudnienie handlowca ze znajomością języka francuskiego.
Jeżeli są Państwo zainteresowani ofertą cenową, prosimy wypełnić poniższy formularz:
[Case study] Produkcja granulatu
Export Indicator | Firma z branży przetwórstwa odpadów
W wyniku działań informacyjnych na temat możliwości sprawdzenia kierunków eksportu, zgłosił się do nas największy producent branży granulatu gumowego pozyskiwanego z przeróbki zużytych opon samochodowych. Zamówił on raport Export Indicator, aby sprawdzić kierunki eksportu swojego towaru.
[Case study] Produkcja wędlin
Export Indicator | Firma z branży mięsnej
W ramach pozyskiwania środków unijnych do działania Internacjonalizacja MŚP Polski Wschodniej POPW 1.2, aby dokonać wyboru i hierarchizacji rynków, przeprowadziliśmy badania eksportu kiełbas podsuszanych. Wybraliśmy temu klientowi 4 potencjalne rynki do rozwoju eksportu.