Zarządzanie profilem eksperckim (LinkedIn)
Jednym z najbardziej skutecznych kanałów rozwoju sprzedaży w sektorze B2B stały się media społecznościowe, taki rodzaj działania nazywamy Social Sellingiem. Dzięki portalom takim jak: LinkedIn, Facebook, Youtoube, Istagram czy Tweeter stworzono przestrzeń, gdzie ludzie budują swój wizerunek eksperta, często dzieląc się swoją profesjonalną wiedzą.
Działania biznesowe w obrębie sieci społecznościowych mają na celu budowanie marki osobistej oraz gromadzenie ludzi zainteresowanych danym tematem wokół osoby eksperta czy firmy. Najlepszym miejscem do budowania personal brandingu jest LinkedIn, który jest medium społecznościowym o charakterze profesjonalnym.
Tak zbudowane grono zainteresowanych często przekłada się na klientów i sprzedaż.
LinkedIn jako narzędzie promocji… i nie tylko
Platforma LinkedIn wykorzystywana jest zarówno przez lokalnych, jak i międzynarodowych przedsiębiorców. Dzięki profilowi stworzonemu i prowadzonemu w sposób profesjonalny, możliwe jest pozyskanie kluczowych kontaktów w sferze biznesowej, jak również rozwiniecie długofalowych relacji z potencjalnymi partnerami.
Na przykład, pokazując od podstaw działanie własnej firmy, budujesz zaufanie oraz wiarygodność, która w przyszłości zaprocentuje długotrwałą współpracą z wieloma wartościowymi kontrahentami, rozwijając sieć kontaktów biznesowych firmy. Stosując odpowiednie narzędzia internetowe, platforma LinkedIn w znacznym stopniu ułatwia dostęp do sprecyzowanej grupy docelowej, na której najbardziej nam zależy.
Prowadzenie codziennej aktywności w grupach, komentowanie oraz wchodzenie w interakcje z kluczowymi dla danego biznesu osobami, stanowią coś więcej niż tylko zwykłą wizytówkę firmy – zwiększają widoczność Twoją oraz Twojej marki. Profil który, stworzysz jest przestrzenią do prowadzenia merytorycznych dyskusji oraz wymiany poglądów, celem których jest ugruntowanie pozycji firmy na rynku, oraz stworzenie Personal Brandingu, czyli wrażenia, jakie chcemy pozostawić na naszym rozmówcy po zakończeniu z nim rozmowy. Rozpatrując to w aspekcie działalności zawodowej, jest to wizja naszej osoby, tego co robimy i tego z czego chcemy być znani (rozpoznawani).
Własne profile eksperckie dają większą swobodę działania i pozwalają na dotarcie do szerszego grona odbiorców oraz wejście w interakcję z grupą docelową. Musimy jednak pamiętać, aby wybrane przez nas medium było wiarygodne, a jego renoma była budowana dzięki wartościowym treściom oraz obecności szanowanych specjalistów. Wszystko to, w konsekwencji, przekłada się na wysoką liczbę wyświetleń treści przez nas zamieszczanych.
Czym jest marka osobista i jak ją zbudować?
Personal branding jest wrażeniem, jakie chcemy pozostawić na naszym rozmówcy po zakończeniu z nim rozmowy. Rozpatrując to w aspekcie działalności zawodowej jest to wizja naszej osoby, tego co robimy i tego z czego chcemy być znani (rozpoznawani).
Budowanie marki osobistej najlepiej rozpocząć od przeprowadzenia analizy, która pomoże nam w świadomym kreowaniu wizerunku. Kluczowe w tym jest zadanie sobie pytania, „W czym jestem najlepszy?”, a odpowiedź na nie to znalezienie takich obszarów wiedzy, jak i branż, które określają profil naszego brandu.
Zadanie pytań pomocniczych, których lista znajduje się poniżej, umożliwi nam na doprecyzowanie charakteru naszego profilu oraz określenie zestawu unikatowych cech, które pozwolą nam na wyróżnienie się na tle konkurencji.
- Jaką mam wiedzę i doświadczenie w dziedzinie, w której chcę funkcjonować?
- Jakie są moje mocne strony?
- Jakie są moje dodatkowe umiejętności i talenty?
- Które cechy mojego charakteru sprawią, że ludzie będą zwracać na mnie uwagę?
- Czym będę się wyróżniał spośród setek, jak nie tysięcy specjalistów w swoje branży?
- Jaka będzie moja nisza?
- Czy ten temat mnie interesuje i czy jestem w nim dobry?
- Czy posiadaną wiedzę, z czystym sumieniem, mógłbym przekazywać innym?
- Czy chciałbym dalej rozwijać się w tym temacie, czy jest to tylko chwilowa fascynacja?
W ITRO budujemy profile eksperckie naszych klientów.
Nie robimy tego, aby budować ich popularność, ale pokazywać profesjonalizm działania i zaangażowanie firm, w jakich pracują. Profile eksperckie pracowników połączone z fanpagem firmy mogą stanowić silne narzędzie sprzedażowe.
Każdy posiada wiedzę i doświadczenie, którym mógłby podzielić się z innymi. Wiążą się one zarówno z obszarem zawodowym, jak i sferą naszych zainteresowań czy hobby. Obserwatorzy profili firmowych, a także tych osobistych, z chęcią czytają różne ciekawostki z branży, a także i inne wiadomości o ile są one podane w przystępnej formie.
Profil ekspercki, by przynosił odpowiednie efekty, musi być prowadzony nie tylko z głową, ale też i przez dłuższy okres czasu by wysiłek, który w niego włożyliśmy miał czas zaprocentować.