Skuteczna strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa | strategia eksportowa
Znając produkt lub usługę klienta oraz rynek docelowy, na jaki będzie kierowany można budować strategię wejścia na dany rynek; zbadać kanały dystrybucji, dokonać segmentacji klientów, wytypować najbardziej efektywne kanały komunikacji i pozyskiwania klientów, opracować materiały marketingowe i handlowe w języku danego kraju, określić warunki serwisowe i gwarancyjne oraz optymalne rozwiązania, które zapewnią sukces w ekspansji na danym rynku.
Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa [strategia eksportowa] to jest nowy model biznesowy internacjonalizacji działalności firm.
Opracowanie strategii eksportowej zawiera następujące elementy:
- Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorcy oraz jego możliwości eksportowych, pod kątem oferowanych produktów/usług,
- Analiza i wskazanie rynku/rynków docelowych działalności eksportowej, pod kątem produktów lub usług przedsiębiorcy, w tym analiza konkurencji – główni konkurenci oraz ich oferta, a także analiza ich słabych i mocnych stron,
- cropped-logo.pngAnaliza konkurencyjności produktu/usługi na każdym ze wskazanych rynków docelowych, w tym analiza ich słabych i mocnych stron,
- Opis wyznaczonych celów,
- Strategia eksportowa w zakresie produktu/usługi, w tym:
Adaptacja produktu do wymogów wskazanych rynków zagranicznych
- dostosowanie produktu do potrzeb rynku
- wyznaczanie budowa wartości dla klientów
- budowa oferty dla partnerów zagranicznych
- wybór strategii produktowej na różne rynki
Cena eksportowa, czyli jak dobrać cenę do rynku docelowego
- wybór strategii cenowej na rynki zagraniczne
- inwentaryzacja cen produktów konkurencji
- metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
- możliwość w zakresie polityki rabatowej
Wskazanie źródeł finansowania działalności eksportowej w oparciu o narzędzia finansowe.
- Wskazanie i uzasadnienie wyboru działań służących realizacji strategii eksportowej,
- Szacowane koszty wdrożenia opracowanej strategii eksportowej,
- Wstępny harmonogram wdrażania strategii eksportowej.