Outbound marketing
Outbound marketing to tradycyjna metoda marketingowa, mająca na celu pozyskanie klientów poprzez działania wychodzące bezpośrednio od firmy. W przeciwieństwie do inbound marketingu, to firma robi wszystko by znaleźć klienta, np. telefonicznie, mailowo lub poprzez reklamy telewizyjne.
- Czym jest outbound marketing?
- Najczęściej stosowane narzędzia w outbound marketingu
- Jakie korzyści niesie metoda outbound marketingu?
- Jakie są minusy stosowania outbound marketingu?
- Co oferuje firma ITRO?
Czym jest outbound marketing?
Outbound marketing (inaczej „push marketing”) to metoda marketingowa koncentrująca się na poszukiwaniu klientów oraz budowaniu świadomości marki poprzez reklamę i promocję wychodzące bezpośrednio do szerokiej grupy odbiorców. Są to działania inicjowane przez firmę, kierowane do osób, które nie zawsze oczekują kontaktu z naszej strony. Dlatego też przez wielu odbiorców tych wiadomości (często nietrafnych), ta forma marketingu uważana jest za nachalną i niechcianą.
Najczęściej stosowane narzędzia w outbound marketingu to:
- drukowane materiały reklamowe – reklama prasowa, ulotki, katalogi, prospekty oraz marketing bezpośredni. Ten prosty format reklamowy jest najpopularniejszym sposobem promocji.
- Reklama telewizyjna i radiowa – dobry sposób na szybkie dotarcie z komunikatem do szerokiej rzeszy odbiorców.
- Telemarketing – cold calling, badania telefoniczne, akcje informacyjne, telesprzedaż, sms-y ofertowe
- Reklama outdoor – billboardy oraz tablice reklamowe
- Reklama internetowa – reklamy bannerowe, reklamy typu pop up, interstitial
- Marketingowe domokrążstwo (door-to-door selling).
Jakie korzyści niesie metoda outbound marketingu?
- Największą zaletą stosowania tej metody jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców, wśród których na pewno znajdą się osoby zainteresowane daną ofertą.
- Outbound marketing pozwala również na wzbudzenie u klienta chęci kupna towaru lub usługi, zanim sam odczuje taką potrzebę.
- Eliminuje on również potrzebę tworzenia wciąż nowych materiałów reklamowych, dostosowanych do konkretnych grup odbiorców, co ogranicza wydatki i nakład pracy włożony w kampanię.
Jakie są minusy stosowania outbound marketingu?
Jednym z detrymentów outbound marketingu jest jednostronność reklamy, czyli brak możliwości natychmiastowej reakcji ze strony klienta. Ten typ promocji może być także odebrany, jako forma natręctwa, gdyż dociera do klientów bez ich zgody. Kampania tego typu jest przeprowadzona na bardzo dużą skalę, co wiąże się z wysokimi kosztami, które niekoniecznie muszą się zwrócić. Trudno także o obiektywne wskaźniki określające skuteczność działań.
Co oferuje firma ITRO?
W zakresie outbound marketingu firma ITRO oferuje swoim klientom:
- Przygotowanie materiałów reklamowych
- Kampanie Google AdWords / FacebookAds
Korzyści jak przyniesie klientowi skorzystanie z usług outbounding marketingu w ITRO:
- Zwiększona rozpoznawalność marki
- Duży zasięg informacyjny
- Bezpośredni kontakt tylko z klientami zainteresowanymi produktem firmy