Pozyskiwanie leadów
Multilingual Lead Generation
Szukasz nowych klientów na rynkach zagranicznych?
Zostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.
Czy potrzebujesz nowych klientów?
Czy chcesz rozwijać sprzedaż?
Czy szukasz nowych partnerów na rynkach zagranicznych?
Lead generation, czyli generowanie leadów lub innymi słowy pozyskiwanie kontaktów sprzedażowych, nie jest zadaniem łatwym. Na sam proces składa się wiele czynników, które mogą zadecydować o tym czy zyskamy nowego klienta czy nie. Warto jest jednak poświęcić czas i wysiłek na systematyczne pozyskiwanie leadów, ponieważ daje to wiele korzyści.
Co pozyskiwanie leadów da Twojej firmie?
› zwiększenie sprzedaży,
› ułatwienie pracy działowi sprzedaży,
› obszerne bazy danych potencjalnych klientów,
› wzrost skuteczności działań marketingowych,
› długoterminowa oszczędność czasu i pieniędzy,
› lepsze relacje z potencjalnymi i przyszłymi klientami,
› wzrost rozpoznawalności marki w branży,
› ocieplanie wizerunku marki.
Czym jest lead generation?
Lead to po prostu potencjalny klient. Należy jednak pamiętać, że potencjalny klient to tak naprawdę wcale nie klient – to zwykły nieznajomy, którego musimy nakłonić do tego, że to właśnie nasz produkt pomoże mu rozwiązać niezwykle ważny problem w jego życiu lub biznesie.
Według definicji, pozyskiwanie leadów (ang. lead generation) to generowanie zainteresowania lub zapytań o oferty produktów i usług w biznesie. Proces pozyskiwania leadów ma więc na celu konwersję zainteresowania klientów na decyzje zakupowe. W skrócie, lead generation to proces prowadzący do zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie.
Warto jednak pamiętać, że jest to proces niezwykle czasochłonny – niektóre leady trzeba ogrzewać miesiącami. Jeśli pragniemy natychmiastowych rezultatów, możemy niechcący zaburzyć równowagę działań, co zaskutkuje efektem odwrotnym do oczekiwanego. W takim wypadku, rozsądnie jest zaufać firmie zewnętrznej, która profesjonalnie zajmie się pozyskiwaniem klientów dla Twojego biznesu.
Główne metody generowania leadów
Od czego zacząć Twoją drogę pozyskiwania leadów? Istnieje wiele rodzajów kampanii, które początkowo polegają na przyciąganiu uwagi osób potencjalnie zainteresowanych daną branżą, produktem, bądź usługą, a następnie na pozyskaniu danych do tych osób.
Metodę pozyskiwania leadów determinuje branża, z której pochodzi idealny dla Twojej firmy lead. Każda branża rządzi się swoimi prawami. Sposób generowania potencjalnego klienta również będzie się różnić w zależności od wybranego przez nas rynku.
Przykładowo, dla klienta z branży obuwniczej chcącego wejść na rynek brytyjski z nową liną sneakersów idealnym środkiem komunikacji marketingowej oraz sprzedażowej będą social media; dla klienta z branży budowlanej planującego rozwój sprzedaży na rynku rosyjskim, media społecznościowe nie do końca będą efektywne – tutaj więcej przynieść może cold mailing i cold calling.
Do jakiej branży należy Twój idealny klient?
Kiedy najlepiej skupić się na pozyskiwaniu leadów?
› Gdy potrzebujesz zwiększyć sprzedaż.
› Gdy planujesz wejście na nowy rynek.
› Gdy wprowadzasz nowy produkt/usługę.
› Gdy chcesz rozbudowywać markę.
› Gdy planujesz wyjazd na event branżowy, taki jak targi czy konferencje.
› Kiedy tylko chcesz – lead generation jest działaniem, którego możesz się podjąć kiedykolwiek czujesz potrzebę zwiększenia grona klientów!
Metodologia ITRO
Analiza potrzeb
Autodiagnoza firmy → Business Model Canvas → Analiza materiałów marketingowych
Opracowanie strategii obecności firmy na LinkedIn
Określenie obecnej strategii → Wyznaczanie celów → Wybór rynków docelowych → Wybór języków komunikacji
Analiza środowiska biznesowego klienta
Analiza profilu firmy → Analiza otoczenia firmowego → Analiza behawioralna osoby decyzyjnej → Identyfikacja i rozumienie potrzeb persony zakupowej
Opracowanie koncepcji brandingu na LinkedIn
Analiza konkurencji na Linkedinie → Strategia komunikacji → Opracowanie templatu → Opracowanie tekstów i grafik
LinkedIn Account Management
Założenie i uzupełnienie profilu firmowego w j. angielskim → Optymalizacja i zarządzanie profilem firmowym → Tworzenie, optymalizacja i zarządzanie profilem osobistym → Wspieranie sieciowanie między pracownikami
Content Management
Lista preferowanych tematów → Opracowanie Content Planu → Publikacja postów branżowych po angielsku → Tworzenie i promocja eventu na profilu firmowym → Newsletter na profilu firmowym → Opracowanie artykułów branżowych w j. angielskim
Social Selling
Ustalenie targetu / grupy docelowej wg analizy persony zakupowej → Dotarcie i wysyłka zaproszeń → Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z potencjalnymi kontrahentami na LinkedIn → Ankietowanie → Grupy branżowe
Email Marketing
Plan i realizacja kampanii mailingowej → Analiza wyników
Organizacja spotkań B2B
Umówienie spotkań B2B z nowymi klientami podczas targów zagranicznych → Umówienie spotkań B2B z nowymi klientami online → Opracowanie harmonogramu spotkań
Raportowanie
Podsumowanie KPI → Przekazywanie leadów → Analiza wyników → Omówienie raportu → Optymalizacja i planowanie następnych działań
Kampania sprzedażowa
Nasz proces pozyskiwania klientów na rynkach zagranicznych dzielimy na dwa główne etapy: social selling i lead generation. By jeszcze mocniej zagrać o klienta i wykonać kompleksową usługę, proponujemy także B2B matchmaking,
Dlaczego stawiamy na social selling?
W ostatnich latach to właśnie media społecznościowe napędzają działania marketingowe i szybciej docierają do klientów niż inne środki komunikacji. Są też traktowane bardziej przychylnie niż natrętny telemarketing czy niekończący się spam w skrzynce mailowej. Przez tzw. „miękki” marketing jesteśmy w stanie osiągnąć więcej.
Działania w mediach społecznościowych głównie bazujemy na LinkedInie, który jest najlepszą platformą biznesową do pozyskiwania kontaktów B2B. Jako że LinkedIn ma swoje restrykcje (również dla kont premium), nie skupiamy się agresywnie na sprzedaży, ponieważ może to zniechęcić potencjalnych klientów. W ITRO oferujemy wiedzę, doradztwo, rozwiązywanie problemów oraz miękkie, jednak skuteczne zachęty do zakupu produktów naszych klientów.
Proces lead generation w połączeniu z social selling
Działaniem, które wzmacnia efekty kampanii na LinkedInie jest mailing. Cold mailing to jedno, gdy wysyłamy maile do bazy potencjalnych klientów, z którymi nigdy nie mieliśmy do czynienia. Ale mailing do osób, które już kojarzą nas z LinkedIna? To zupełnie inna bajka – jest lepiej odbierany, a także przychylniej oceniany, co zwiększa szanse na sukces w postaci decyzji zakupowej.
Dlatego też w ITRO robimy nie tylko cold mailing, ale także wysoce spersonalizowany mailing do bazy zebranej z LinkedIna dla podwojenia skuteczności naszych działań. Leady zebrane w ten sposób klasyfikujemy według ich gotowości do zakupu i ich rodzaju. W kolejnym etapie pracujemy nad ociepleniem leadów i końcowo przekazujemy je dalej do działu sprzedaży.
B2B matchmaking jako uzupełnienie procesu
Pomimo wielkich starań, nie zawsze wszystko da się przekazać w mailu czy wiadomości w mediach społecznościowych. Czasami, to spotkanie z klientem jest tym co ostatecznie przekonuje go do zakupu. Nikt inny przecież nie zna Twojego produktu lepiej niż Ty, prawda? To Ty jesteś ekspertem i to Ciebie chętniej będą słuchać potencjalni klienci czy konkurenci, bo wiedza branżowa którą dysponujesz jest niezwykle cenna.
Dlatego też umawianie spotkań, czyli B2B matchmaking, to jedno z popularnych narzędzi sprzedażowych. Dla chętnych, jesteśmy w stanie wykonać taką usługę, jednak nie jest ona niezbędna w procesie lead generation.
Więcej informacji o B2B matchmakingu, znajduje się tutaj.
Social Selling na LinkedInie
W ITRO Export Solutions realizujemy różnorodne projekty eksportowe, gdzie wykorzystujemy Social Selling na LinkedIn w celu osiągnięcia konkretnych celów biznesowych. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów naszych projektów eksportowych z wyszczególnianiem SSI oraz wyników uzyskanych w kampaniach Social Selling:
Z pomocą portalu LinkedIn, pozyskiwanie leadów B2B oraz zdobywanie nowych rynków, nigdy wcześniej nie było łatwiejsze. Ta platforma w rękach specjalisty ma potencjał by stać się głównym kanałem dystrybucji zarówno doświadczonych jak i nowych firm, chcących wypłynąć na wody rynków zagranicznych. Dzięki największej na świecie bazie specjalistów i zaawansowanym opcjom wyszukiwania, LinkedIn umożliwia nawiązywanie kontaktu z ogromną ilością potencjalnych partnerów biznesowych, jak również stanowi idealną platformę promocyjną w sektorze B2B.
Success Stories
B2B Lead Generation na rynku międzynarodowym
Social Selling
Generowanie leadów sprzedażowych w Linkedin dla branży meblarskiej
Multilingual Landing
Stworzenie strony internetowej targów w 6 językach [www.kitchenbathchina.co]
Generowanie Leadów
Kampania promocyjna [Social Selling + Cold Mailing] dla branży logistycznej
Umów się na darmową konsultację
Sebastian Sadowski-Romanov
Prezes Zarządu ITRO Sp.zo.o.
Mob.: 512 022 907 | sadowski@itro.pl
Dzięki ogromnej wiedzy o rynkach zagranicznych oraz ich kulturze, oferujemy nie tylko wysokie wskaźniki otwieralności wiadomości i nowych odsłon witryny, ale też i okazje do zawarcia nowych wartościowych kontaktów biznesowych. Idziemy z duchem czasu, więc nasze działania bazują na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych.
Stale rozwijamy się po to, by Twój biznes mógł rozwijać się szybciej.
Jestem zainteresowany spotkaniem online
Polski LinkedIn: niewykorzystany potencjał dla sektora B2B
Aby pobrać darmowy raport wypełnij formularz:
wyświetlono 2 063 views