Telefoniczne umawianie spotkań
Jako jedna z usług należących do outsourcingu sił sprzedaży, telefoniczne umawianie spotkań jest jednym z kluczowych elementów procesu sprzedażowego. To właśnie od tego zależy czy wybrane przez nas targi będą sukcesem czy też dziką pogonią za klientem.
Telefon, od czasów kiedy został stworzony, zawsze miał swoje miejsce w biznesie. Nie dziwne jest zatem to, że do niedawna był podstawowym narzędziem sprzedażowym. W dobie Internetu, e-mail marketingu i social selling, telefoniczny kontakt z klientem może się wydawać czymś drugorzędnym. Nie jest to do końca prawda. Właśnie dzięki telefonicznemu umawianiu spotkań jesteśmy w stanie bezpośrednio nawiązać relację z klientem i wpłynąć na jego opinię o naszej firmie.
Jak rozmawiać podczas kontaktów telefonicznych z klientem?
- zawsze powinniśmy starać się dotrzeć bezpośrednio do osoby decyzyjnej, bo tylko ona może podjąć decyzję o zakupie czy umówieniu spotkania
- rozmowę rozpoczynajmy od przedstawienia korzyści jakie produkt przyniesie, a nie swojej firmy czy produktu: poprzez korzyści właśnie jesteśmy w stanie zainteresować klienta tym, co my możemy dla niego zrobić, a tym samym zainteresować go naszą firmą
- starajmy się słuchać więcej niż mówić – niech to klient opowie o swojej firmie, co zapewni jego uwagę i przychylność wobec nas
- pomocnym jest mieć na podorędziu case study, o którym możemy klientowi opowiedzieć by pokazać jak nasz produkt/usługa rozwiązał problem innego klienta, zapewniając go tym samym, że nasze rozwiązanie może równie dobrze być tym, czego firma z którą rozmawiamy potrzebuje
Zazwyczaj jednak telemarketerzy spotykają się z jedną i tą samą odpowiedzią: „Nie, dziękuję.” Nie jest ważne wtedy co chcemy sprzedać, a nawet czy to co oferujemy mogłoby być przydatne osobie do której dzwonimy. Dlatego też kluczowym jest by personel, który będzie zajmował się telefonicznym umawianiem spotkań (tzw. cold callingiem) był odpowiednio przeszkolony. Jeśli firma nie ma czasu, zasobów lub chęci na zapewnienie takich szkoleń, wiele firm, w tym ITRO, oferują taką usługę w zakresie outsourcingu sił sprzedaży.
Jakie korzyści płyną z outsourcingu telefonicznego umawiania spotkań?
- oszczędność czasu pracowników
- oszczędność kosztów, które trzeba byłoby ponieść na wyszkolenie sprzedawców
- pobudza produktywność w firmie, jako że nie trzeba rozdrabniać się na wszelkie elementy sprzedaży, a jedynie skupić się na tym co pozostaje po wyłączeniu działu sprzedaży telefonicznej
- pozwala zaoszczędzić sobie frustracji płynącej z niepowodzeń – w raportach firmy outsourcingowej będą jedynie sukcesy, co pozytywnie wpłynie na wszystkich pracowników
- w przypadku eksportu produktów czy usług zagranicę, nie będziemy musieli pamiętać o zmianie czasu i, co często się zdarza, zostawać po godzinach by wykonać parę telefonów – to elastyczność firmy outsourcingowej zapewni nam kontakt nawet z zagranicznymi kontrahentami
Firma ITRO oferuje naszym klientom zarówno outsourcing sił sprzedaży, który obejmuje telefoniczne umawianie spotkań, ale także i inne usługi, jak: wprowadzenie produktów na rynki zagraniczne, rozwój sprzedaży na rynkach docelowych, opracowanie strategii eksportowej, przygotowanie oferty na rynki zagraniczne i inne. Więcej tutaj.