Zaznacz stronę

Oferta

Rozwój sprzedaży eksportowych
Home | Rozwój sprzedaży eksportowych | Umawianie spotkań handlowych

Umawianie spotkań handlowych

Kontynuacją usługi Selekcja i dobór kontrahentów jest umawianie spotkań handlowych z firmami potencjalnie zainteresowanymi współpracą. Spotkania handlowe są nieodłączną częścią każdego biznesu. Podczas takich rozmów, jesteśmy w stanie nie tylko przedstawić swoją firmę i naszą ofertę, ale także zbudować raport z klientem i wzbudzić zaufanie naszą rzetelnością i profesjonalizmem.

Specjaliści firmy ITRO umawiają spotkania w oparciu o najefektywniejszy model działania, składający się z następujących elementów:

  1. Odpowiedzi na zapytania, po konsultacji z zamawiającym.
  2. Telefoniczne oraz mailowe badanie zainteresowania ofertą naszego klienta.
  3. Umówienie spotkań handlowych z wybranymi potencjalnymi kontrahentami.
  4. Przekazanie harmonogramu spotkań klientowi.
  5. Raport końcowy z przeprowadzonych działań.

 

Umówienie spotkań to jednak dopiero pierwszy krok na drodze prowadzenia negocjacji. Ich pomyślność zależy w głównej mierze od samego przedsiębiorcy i jego przygotowania. Oczywiście, ugruntowana wiedza o swoim produkcie lub usłudze jest podstawą, ale to pierwsze wrażenie ma ogromny wpływ na dalszy przebieg spotkania i jego pomyślne zakończenie. Aby ułatwić odpowiednie przygotowanie się do rozmów z potencjalnymi kontrahentami, opracowaliśmy kilka cennych zasad savoir vivre spotkań biznesowych.

 

Dobre praktyki dla handlowców

Bądź punktualny

Nie chcesz zepsuć swojej reputacji, zanim jeszcze dotrzesz na spotkanie. Spóźnianie się jest oznaką braku szacunku dla osoby, z którą jesteś umówiony. Jeżeli z jakichś powodów nie jesteś w stanie dotrzeć na czas, telefonicznie zawiadom o tym osobę, która na ciebie czeka.

Zastosuj się do zasad dress code’u

Nasz wygląd wpływa również na wizerunek firmy. Znajomość i umiejętność stosowania się do dress code’u jest niezbędna, aby osiągnąć sukces zawodowy i zbudować odpowiednie relacje. Ubiór również jest metodą okazywania szacunku do rozmówcy i podnoszenia rangi takiego spotkania. Na negocjacje z prezesem firmy nie przychodź w szortach i hawajskiej koszulce, czy w sukience która pokazuje więcej niż zasłania.

Wyciszaj telefon podczas spotkań biznesowych

Będąc na spotkaniu biznesowym, skup całą swoją uwagę na osobie, z którą rozmawiasz. O ile nie czekasz na pilny telefon, o czym powinieneś uprzedzić przed rozpoczęciem spotkania, wycisz, a najlepiej wyłącz telefon. Jeśli masz coś pilnego do załatwienia, załatw to jeszcze przed spotkaniem. Ciągłe przerwy w prowadzeniu rozmowy przez niekończące się telefony są objawem braku szacunku do rozmówcy, co może skutkować negatywnymi opiniami w branży oraz utratą klientów.

Nie przechodź błyskawicznie do kwestii biznesowych.

Pozwól sobie na chwilę small-talku z rozmówcą. Gdy lepiej poznasz nowego partnera biznesowego i zaskarbisz sobie jego sympatię, dalsza rozmowa dotycząca spraw ważnych przebiegnie w miłej atmosferze. Zwiększy to prawdopodobieństwo zakończenia spotkania satysfakcjonującym wynikiem dla obu stron.

Uważnie słuchaj i aktywnie prowadź rozmowę.

Nie ma nic gorszego niż mówienie do kogoś, kto nie jest zainteresowany tym, co mamy do przekazania. Nawiązuj kontakt wzrokowy, budując przez to zaufanie, przytakuj lub kiwaj głową by pokazać, że słuchasz, zadawaj pytania, które wypływają bezpośrednio z rozmowy. Nasz rozmówca nie będzie chciał rozmawiać z kimś, kto nie wkłada w rozmowę tyle samo wysiłku.

Wymień się wizytówkami po zakończeniu rozmowy.

Przez szacunek do twojego gościa pozwól jemu, jako pierwszemu przekazać swoją wizytówkę. Zanim schowasz otrzymaną wizytówkę do notesu służbowego przeczytaj ją. Ta sama zasada dotyczy również dawania wizytówek. Wizytówkę zawsze wręczamy do ręki tak, by można było odczytać zawarte na niej informacje.

 

Zastosowanie się do powyższych zasad w znacznej mierze pomoże w zbudowaniu pozytywnego wizerunku siebie oraz swojej firmy. W połączeniu z dobrze opracowaną strategią marketingową i trafnie wybranymi targami branżowymi, spotkania handlowe są motorem napędzającym sprzedaż w każdej firmie.

W ITRO jesteśmy w stanie pomóc z tymi wszystkimi elementami.

 

    [page-title]