Outsourcingu działu eksportu
Chcesz rozwijać eksport? Postaw na outsourcing
Interesuje Cię nasza oferta outsourcingu działu eksportu?
Zostaw swoje dane, skontaktujemy się z Tobą.
Dział eksportu wymaga zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników, posiadających wiedzą o danym rynku i posługujących się biegle obcymi językami. Biorąc pod uwagę, iż sama decyzja o ekspansji na rynek zagraniczny wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, coraz więcej firm decyduje się na optymalizację kosztów pracowniczych poprzez korzystanie z usług pośredników.
Jak robimy to w ITRO?
Nasz proces sprzedażowy dzielimy na poszczególne etapy:
- OCENA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO FIRMY Z PUNKTU WIDZENIA MOŻLIWOŚCI WPROWADZANIA WYROBÓW NA RYNKI ZAGRANICZNE: ANKIETA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO.
- Ustalenie z klientem profilu potencjalnego kontrahenta.
- Budowanie bazy danych, w oparciu o wyznaczone wcześniej kryteria.
- Opracowanie przekazu komunikacji.
- Opracowanie oferty na wskazany rynek.
- Rozpoczęcie procesu handlowego przy wykorzystaniu: SEO, social media marketingu, content marketingu, mailingu oraz callingu.
- Generowanie leadów sprzedażowych.
Naszym celem jest nie tylko zdobycie potencjalnego klienta, lecz przede wszystkim wygenerowanie leada sprzedażowego. Komunikacja z potencjalnym klientem jest pogłębiona, kontynuujemy ją aż do momentu przedstawienia oferty i rozpoczęcia negocjacji handlowych.
Outsourcing: dlaczego warto?
Wielu specjalistów twierdzi, iż outsourcing sił sprzedaży jest mało korzystny dla firmy. Uzależnienie od pośrednika pozbawia bezpośredniego kontaktu z klientem i możliwości budowania relacji.
W przypadku outsourcingu działu eksportu jest odrobinę inaczej. Sprzedaż eksportowa opiera się najczęściej o komunikację za pomocą środków elektronicznych i na odległość, szczególnie w początkowej fazie. Dlatego budowanie relacji nie jest tak ważne jak przygotowanie i przystosowanie oferty skierowanej do klienta z danego rynku docelowego.
Początkowe koszty budowania działu eksportu i ryzyko związane z możliwością popełnienia błędów w wyborze i we wchodzeniu na rynki zagraniczne jest znacznie większe niż ryzyko uzależnienia się od pośrednika. Budowanie relacji z klientem zagranicznym rozpoczyna się w dalszej fazie współpracy handlowej.
Kontakt z osobą sprzedającą ma znaczenie drugorzędne. Pierwszorzędne czynniki wyboru partnera to jego reputacja, doświadczenie i potencjał współpracy.
Coraz więcej firm – zarówno w Polsce, jak i na świecie – korzysta z usług agencji outsourcingowych. Dla większości rodzimych przedsiębiorstw outsourcing oznacza przede wszystkim konkretne oszczędności. Korzystając z usług pośredników, nie trzeba tworzyć działu eksportu, a więc angażować dodatkowych środków związanych z organizowaniem nowej komórki, rekrutacją wykwalifikowanych pracowników oraz szkoleniami, a także kontrolą i weryfikacją wykonywanych czynności.
Dzięki skorzystaniu z naszej usługi outsourcingu, Twoja firma może zyskać:
wsparcie wielojęzycznej kadry specjalistów
optymalizację kosztów poprzez przejęcie przez ITRO zadań działu eksportu
porady doświadczonych w eksporcie handlowców ITRO
Zamów outsourcing Twojego działu eksportu
Jeśli zainteresowała Cię nasza usługa outsourcingu działu eksportu, wypełnij formularz ofertowy już dziś! Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak się da, by wesprzeć plany eksportowe Twojej firmy.
Porównanie pakietów usług
EXPORT DEPARTMENT OUTSOURCING [pełne porównanie możliwości wszystkich pakietów] | BASIC | PROFESSIONAL | AUTOMATION |
---|---|---|---|
SPRAWDŹ > | SPRAWDŹ > | SPRAWDŹ > | |
Czas trwania umowy | min. 12 miesięcy | min. 9 miesięcy | min. 6 miesięcy |
Analiza rynku produktów po kodach HS Export Indicator | |||
Strategia promocji na rynkach zagranicznych Promotion Solutions | — | ||
Pozyskiwanie klientów zagranicznych Selekcja i dobór kontrahentów | |||
Social media, Social Selling [Facebook, LinkedIn, Twitter]Promocja na rynkach zagranicznych | — | ||
Budowa dedykowanej strony www na wskazany rynek Landing page do celów automatyzacji | — | ||
Marketing Automation nowoczesne narzędzia klasy SAP CRM Lead generation | — | do 3 procesów | do 10 procesów |
Budowa dedykowanej bazy danych [jednorazowo, ilość rekordów] Dedykowane bazy danych | do 100 rekordów | do 200 rekordów | do 300 rekordów |
Rozbudowa bazy – ilość rekordów [miesięcznie] | min. 10 rekordów | min. 30 rekordów | min. 50 rekordów |
Obsługa klienta zagranicznego | angielski | angielski i język lokalny rynku | angielski i język lokalny rynku |
Email Marketing Cold Mailing | |||
Marketing bezpośredni Cold Calling | — | ||
Promocja na darmowych portalach branżowych [od 2 miesiąca] Kanały dystrybucji | — | ||
Umawianie spotkań handlowych podczas targów Matchmaking | — | ||
Umawianie spotkań handlowych podczas misji handlowych Indywidualna misja handlowa | — | — | |
Obsługa sprzedaży pozyskanych klientów Umowa agencyjna | 6% | 5% | 4% |
Outsourcing działu eksportu lub stworzenie takiego działu w swojej firmie nie prowadzi jeszcze do sukcesów w rozpoczęciu sprzedaży. Pierwszym krokiem w kierunku internacjonalizacji powinien być wybór odpowiedniego rynku, następnie pozyskanie baz danych potencjalnych kontrahentów oraz rozplanowanie strategii promocji produktu adekwatnej do realiów rynkowych tego kraju.
W ITRO jesteśmy w stanie przeprowadzić Cię przez te wszystkie kroki!
Dlatego proponujemy zapoznanie się z:
- Raportem „Wskaźnik Eksportu”, który pomoże w wyborze odpowiedniego dla produktu rynku
- Naszymi bazami danych: bazami danych importerów i dedykowanymi bazami danych
- Oraz ofertą promocji na rynkach zagranicznych
wyświetlono 384 views
Wybór rynku
Najważniejszy czynnik powodzenia w eksporcie to właściwy wybór rynków. „Wskaźnik eksportu” to autorska metodologia oparta na analizie danych statystycznych urzędów celnych. Raport pokazuje eksport wybranego wg. klasyfikacji celnej kodów HS (Harmonized System) produktu i pokazuje wymianę handlową danym towarem na 150 rynkach świata.
Baza importerów
W Itro wiemy kto kupuje określony towar. Znajdziemy klientów na każdym rynku. Bazy danych importerów w zależności od rynku mogą zawierać nawet do 100 pozycji, określających transakcję eksportową od kraju pochodzenia towaru poprzez producenta, dostawcę, ilość towaru, wagę netto i brutto, wartość towaru i wiele innych.
Promocja na rynku
Skuteczną komunikację z potencjalnym klientem prowadzimy w jego rodzimym języku. Pierwsze co robi kontrahent po otrzymaniu propozycji współpracy to ocena materiałów handlowych jakie otrzyma. Następnie szuka informacji w Internecie na temat firmy, która przesłała mu ofertę. Dobrze przygotowana komunikacja ma potwierdzić jego oczekiwania.