28.01.2019

Pomimo wsparcia ze strony struktur państwowych, możliwości finansowania rozwoju eksportu z pieniędzy europejskich i pozytywnej koniunktury na wewnętrznym rynku podlascy przedsiębiorcy nie wykorzystują w pełni możliwości rozwoju swoich przedsiębiorstw w kierunku internacjonalizacji – ocenia Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy konsultingowej ITRO.

Opublikowana w końcu 2017 roku Strategia promocji gospodarczej województwa podlaskiego stwierdza fakt, iż województwo Podlaskie zajmuje 15-te miejsce na 16 województw odnośnie wielkości eksportu oraz atrakcyjności inwestycyjnej dla podmiotów zagranicznych, przypomina prezes ITRO. - Oczywiście wśród firm regionu mamy takie przykłady przedsiębiorstw, które produkują głównie na eksport, jak AC, Pronar, SaMasz, Danwood czy Mlekovita. Ale przecież eksport jest szansą dla wielu małych i średnich firm na dynamiczny rozwój, dywersyfikację klientów i optymalizację marży.

Czytaj więcej: https://poranny.pl/dobra-koniunktura-to-najlepszy-czas-zeby-zaczac-eksport-dofinansowanie-moze-pomoc-firmom-z-polski-wschodniej/ar/13842116

Czytaj więcej: https://poranny.pl/dobra-koniunktura-to-najlepszy-czas-zeby-zaczac-eksport-dofinansowanie-moze-pomoc-firmom-z-polski-wschodniej/ar/13842116

Prezentacja oraz ciekawe doświadczenia z prowadzenia działalności w Rosji

«W Rosji wciąż ważne są kontakty bezpośrednie, dlatego warto bywać na imprezach wystawienniczych i tworzyć bazę potencjalnych klientów . A wchodząc na rynek rosyjski, bez względu na reprezentowaną branżę, warto mieć przemyślaną strategię ekspansji.» - stwierdził Sebastian Sadowski-Romanov.

Zdaniem Sadowskiego-Romanova przedsiębiorca, który teraz zdecyduje się na skorzystanie z dofinansowania na rozwój eksportu, powinien się przede wszystkim pospieszyć: Czytaj więcej: https://poranny.pl/dobra-koniunktura-to-najlepszy-czas-zeby-zaczac-eksport-dofinansowanie-moze-pomoc-firmom-z-polski-wschodniej/ar/13842116

«W Rosji wciąż ważne są kontakty bezpośrednie, dlatego warto bywać na imprezach wystawienniczych i tworzyć bazę potencjalnych klientów . A wchodząc na rynek rosyjski, bez względu na reprezentowaną branżę, warto mieć przemyślaną strategię ekspansji.» - stwierdził Sebastian Sadowski-Romanov.

POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP dla Polski Wschodniej

POLSKA WSCHODNIA

28 lutego 2019 r. rozpoczyna się kolejna runda naboru wniosków w konkursie „Internacjonalizacja MŚP”

Sebastian Sadowski-Romanov
Prezes Zarządu ITRO Sp. o.o.