Get in touch tel.: +48 22 501 52 81
Audyt Eksportowy

OCENA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO FIRMY Z PUNKTU WIDZENIA MOŻLIWOŚCI WPROWADZANIA WYROBÓW..

21942988134_acd6c7b068_o

OCENA POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO FIRMY Z PUNKTU WIDZENIA MOŻLIWOŚCI WPROWADZANIA WYROBÓW NA RYNKI ZAGRANICZNE:

Pierwszym krokiem do sukcesu eksportowego jest trafne rozpoznanie swoich atutów i potencjału eksportowego. Stykając się z polskimi eksporterami, na przestrzeni lat wypracowaliśmy zestaw pytań, z pomocą których szybko określić można przygotowanie przedsiębiorstwa do eksportu.

Ankieta dot. potencjału eksportowego

Ankieta domyślnie jest anonimowa, nie zawiera również żadnych pytań o wrażliwe informacje handlowe. Skupia się na przygotowaniu merytorycznym i praktycznym, znajomości konkurencji oraz przewag swojego produktu. Jeśli zdecydują się Państwo podać dane kontaktowe swojej firmy, otrzymają Państwo od ITRO darmową informację zwrotną dotyczącą potencjału eksportowego, bazującą na naszym wieloletnim doświadczeniu w handlu zagranicznym i doradztwie eksportowym.

SPRAWDŹ SWÓJ POTENCJAŁ EKSPORTOWY
  1.  

    ZAPRASZAMY DO WYPEŁNIENIA ANKIETY
  2. Mikro (1-10 pracowników)Małe (11-50 pracowników)Średnie (51-250 pracowników)Duże (ponad 250 pracowników)
  3.  

  4. ProducentDystrybutorUsługodawca
  5.  

  6.  

  7. Mam wystarczające zasoby ludzkie do zwiększenia skali działalnościMam wykwalifikowanych w dziedzinie sprzedaży eksportowej pracowników działu handlowegoMogę znacznie zwiększyć produkcję bez utracenia płynności finansowejSzybkie zwiększenie produkcji nie zakłóci dostaw surowca do firmyKluczowi podwykonawcy są w stanie zwiększyć swoje dostawy
  8.  

  9.  

  10. Jako podwykonawca dla większego eksporteraZ inicjatywy lokalnego importeraSamodzielne dotarcie do odbiorcy końcowegoPoprzez dystrybutorów/innych partnerówPoprzez własne przedstawicielstwo zagraniczne
  11.  

  12.  

  13.  

  14. Bliskość geograficznaDuży rynek, duża ilość potencjalnych konsumentówOdpowiedni zespół pracowników (znają lokalny język, są doświadczeni)Wstępne rozpoznanie rynkuKontakt z lokalnymi partneramiWiadomo, że na dany produkt/usługę jest zapotrzebowanieKonkurencja krajowa sprzedaje na tym właśnie rynkuJest to rynek o wysokim wzroście PKB
  15.  

  16. Produkty/usługi firmy są dostosowane do miejscowych regulacji prawnychProdukty/usługi dostosowane są do miejscowych standardów (rozmiary, jakość)Produkty/usługi trafiają w gusta konsumentów i zaspokajają ich potrzebyProdukt jest dostosowany do warunków klimatycznych panujących na danym rynku (temperatura, wilgotność)
  17.  

  18. Ogólna wartość danej branżyGłówni konkurenciPoziom cenKanały dystrybucjiZasady przetargów publicznych (jeśli dotyczy)Uwarunkowania prawne dotyczące swoich produktów/usługKoszty transportu i jego wpływ na cenę końcową produktu na danym rynkuFirma brała udział w misji gospodarczej na danym rynkuFirma brała udział w imprezie targowej na danym rynkuFirma posiada praktyczne doświadczenie handlowe na danym rynku
  19.  

  20. Prezentacja firmy w języku rynku docelowegoStrona internetowa w języku rynku docelowegoDrukowane artykuły marketingowe (broszury, katalogi) w języku rynku docelowegoMateriały marketingowe w języku angielskimStrona internetowa w języku angielskimCennik eksportowy w języku angielskimCennik eksportowy w języku danego kraju
  21.  

  22. Wiem dokładnie, czy komunikacja na rynku w j. angielskim jest możliwaZnam preferowaną formę komunikacji na rynku (telefon, spotkanie, email)Potrafię rozpoznać style negocjacyjne charakterystyczne dla kultury tego rynkuZnam poziom przywiązania do formalności na danym rynkuRozumiem pozycję kobiet w danej kulturze biznesowej
  23.  

  24. Ma on potencjał importowyOdpowiada lokalnemu modelowi dystrybucjiPosiada doświadczenie importoweHandluje podobnymi produktami
  25.  

  26. Ogólne rozpoznanie rynkuRozpoznanie lokalnego modelu dystrybucjiPoznanie potencjalnych kontrahentówPoznanie konkurencjiSprawdzenie targów branżowych (pod kątem dopasowania do produktu/usługi)Rozpoznanie zapotrzebowania na produkty
  27.  

  28. Mam bazę danych wszystkich uczestników targówNawiązuję kontakt z innymi uczestnikami targówMam rozpoznany model dystrybucjiZnam profil kontrahentaW trakcie targów mam już umówione spotkania na stoisku z firmami, z którymi współpracuję na danym rynkuW trakcie targów mam już umówione spotkania na stoisku z nowymi potencjalnymi klientami
  29.  

  30. Dotacje UEUdział w misjach organizowanych przez Enterprise Europe Network i PARPUbezpieczenia transakcji w KUKEKredyt eksportowy BGKUbezpieczenia transakcji w Euler HermesGwarancje bankoweAkredytywa

 

 

JEŚLI ZDECYDUJĄ SIĘ PAŃSTWO PODAĆ DANE KONTAKTOWE SWOJEJ FIRMY, OTRZYMAJĄ PAŃSTWO OD ITRO DARMOWĄ INFORMACJĘ ZWROTNĄ, DOTYCZĄCĄ POTENCJAŁU EKSPORTOWEGO, BAZUJĄCĄ NA NASZYM WIELOLETNIM DOŚWIADCZENIU W HANDLU ZAGRANICZNYM I DORADZTWIE EKSPORTOWYM.




Newsletter Signup

ITRO SP. Z O.O. | ITRO CO., LTD.

Export Solutions

Aleje Jerozolimskie 81/1702, 02-001 Warszawa

+48 22 501 52 81

itro@itro.pl

KRS: 000-038-71-48 NIP: 7831672763 REG: 301751271

Polub nas na Facebooku i bądź na bieżąco z aktualnościami