Zaznacz stronę

Branża spożywcza wyjdzie z kryzysu najsilniejsza

Home | Aktualności | Informator | Branża spożywcza wyjdzie z kryzysu najsilniejsza

W udzielonym dla WiadomościHandlowe.PL wywiadzie, Sebastian Sadowski-Romanov opowiada o tym, co może nas czekać w związku z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa.

Eksport polskiej żywności w zeszłym roku przekroczył 31 mld euro. W 2018 roku, Polska zajmowała trzecie miejsce w wykazie największych eksporterów drobiu. Sytuacja ta zdecydowanie ulegnie zmianie z powodu kryzysu jaki panuje teraz na całym świecie. Nie tylko zmieni się wielkość sprzedaży produktów do higieny i dezynfekcji, czego po pandemii można się spodziewać, ale także zmieni się ilość sprzedawanej żywności.

W ostatnich dniach, wiele firm produkujących żywność odnotowało zaskakujący wzrost w sprzedaży. Kolejki do sklepów spożywczych rozpoczynały się wczesnym rankiem, a nawet wieczorem widać było jeszcze pełno ludzi zmierzających do sklepu po zakupy. Sytuacja stała się na tyle poważna, że sklepy zaczęły wykładać jedynie część swojego towaru przed otwarciem, by w trakcie dnia dalej móc zaoferować swoim klientom produkty mięsne czy garmażerkę. Obroty ze sprzedaży w wielu sklepach wzrosły niemal o 100% utargu.

To rezultat m.in. plotek o zamykaniu sklepów, kwarantannie i ogólnej atmosfery niepokoju.

Zdaniem prezesa firmy Itro, z dużym prawdopodobieństwem można zakładać, że właśnie producenci żywności wyjdą obronną ręką z kryzysu i będą gotowi do dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych.

|

„Będą mieli do tego doskonałe warunki, związane z osłabioną złotówką i łatwiejszym dostępem do pracowników. To może być dla tych firm duża szansa do rozwoju swoich wpływów, zarówno na rynku lokalnym, jak i na rynkach zagranicznych.” mówi Sebastian Sadowski-Romanov.

Zarówno więc dla firm z sektora spożywczego, jak i dla innych, starających się przetrwać przedsiębiorców, warto jest przejrzeć ofertę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Już na początku kwietnia bowiem, a dokładniej 7 kwietnia 2020, rusza nabór na projekt POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP. Dzięki niemu, przedsiębiorcy z mikro, małych i średnich firm będą w stanie ubiegać się o dotacje na eksport.

Po więcej informacji na temat naboru do POPW 1.2 Internacjonalizacja MŚP zapraszamy na stronę poświęconą projektowi

Więcej o branży mięsnej w Polsce

Polski eksport w obliczu zamknięcia granic z Rosją

Gospodarka to naczynia powiązane, mówi Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy ITRO, która zajmuje się doradztwem eksportowym. Ucierpią eksporterzy, ale również ich podwykonawcy.

Branża spożywcza wyjdzie z kryzysu najsilniejsza

Eksport polskiej żywności w zeszłym roku przekroczył 31 mld euro. W 2018 roku, Polska zajmowała trzecie miejsce w wykazie największych eksporterów drobiu. Sytuacja ta najprawdopodobniej ulegnie zmianie z powodu kryzysu jaki panuje teraz na całym świecie.

„Polskie drobiarstwo powinno przestawić się z taniej, masowej produkcji na wysokiej jakości, ukierunkowane ekologicznie produkty.”

Kontynuując rozmowę z Portalem Spożywczym o sytuacji polskiego mięsa na rynku międzynarodowym, Sebastian Sadowski-Romanov prognozuje zmiany w branży drobiarskiej.  „Należy zakładać, iż konsumpcja mięsa po ogromnych wzrostach w ostatnich 50 latach zacznie...