Zaznacz stronę

Chcesz rozwijać eksport? Postaw na outsourcing

Home | Aktualności | Oferta | Chcesz rozwijać eksport? Postaw na outsourcing

Dział eksportu wymaga zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników, posiadających wiedzą o danym rynku i posługujących się biegle obcymi językami. Biorąc pod uwagę, iż sama decyzja o ekspansji na rynek zagraniczny wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, coraz więcej firm decyduje się na optymalizację kosztów pracowniczych poprzez korzystanie z usług pośredników.

Coraz więcej firm – zarówno w Polsce, jak i na świecie – korzysta z usług agencji outsourcingowych. Dla większości rodzimych przedsiębiorstw outsourcing oznacza przede wszystkim konkretne oszczędności.

Korzystając z usług pośredników, nie trzeba tworzyć działu eksportu, a więc angażować dodatkowych środków związanych z organizowaniem nowej komórki, rekrutacją wykwalifikowanych pracowników oraz szkoleniami, a także kontrolą i weryfikacją wykonywanych czynności.

|

„Warto tutaj również wspomnieć, że pośrednik ma większą motywację do działania, ponieważ jego zarobek jest uzależniony od uzyskanych wyników. Pracownik etatowy zazwyczaj nie wykorzystuje swoich możliwości przez cały dzień, nawet pomimo mało zadowalających efektów otrzymuje ustaloną pensję,” wyjaśnia Sebastian Sadowski-Romanov, prezes firmy Itro, wspierającej polskie firmy w rozwoju eksportu.

Ale korzystanie z usług firm outsourcingowych to nie tylko oszczędność. Osoby odpowiedzialne za rekrutację doskonale zdają sobie sprawę, jak trudno znaleźć pracowników o odpowiednich kompetencjach. W przypadku specjalistów ds. eksportu – mówimy tutaj o biegłym posługiwaniu się co najmniej jednym językiem obcych, doskonałej znajomości technik sprzedaży, a także nie rzadko szerokiej wiedzy z pogranicza marketingu i PR.

„Bardzo starannie dobieramy naszych specjalistów. Poza perfekcyjną znajomością języków obcych, wymagamy m.in. kilkuletniego doświadczenia w rozwijaniu sprzedaży na interesującym nas rynkach, wiedzy o najnowszych metodach i technikach eksportu, a także szerokich kontaktów z innymi eksporterami i specjalistami z dziedziny eksportu,” dodaje szef Itro. „Dzięki temu w ciągu ostatnich lat z powodzeniem pomogliśmy wielu polskim przedsiębiorcom – zarówno tym dużym, jak i mniejszym firmom – bezpiecznie rozpocząć działalność w innych krajach.”

Firmy świadczące usługi outsourcingu działu eksportu zapewniają wykwalifikowanych pracowników z kompetencjami lingwistycznymi, handlowymi i marketingowymi. Oferują wsparcie w zakresie analizy kontrahentów zagranicznych, poszukiwania nowych rynków zbytu, podpisywania umów z kontrahentami zagranicznymi, organizowania spotkań z klientami zagranicznymi oraz wielu innych metod wspomagających działalność za granicą.

 

|

„Outsourcing działu eksportu to dobre rozwiązanie w przypadku, gdy firma sama nie ma możliwości lub też nie czuje się na siłach zająć się zadaniami, które dodatkowo nie są głównym celem działalności firmy,” mówi Sadowski-Romanov.

ITRO tworzy międzynarodowy zespół specjalistów, posiadający praktyczne doświadczenie na konkretnych rynkach zagranicznych i skutecznie pomagający rozwijać sprzedaż na te rynki. Konsultanci ITRO swobodnie posługują się językami: rosyjskim, niemieckim, angielskim i polskim. Więcej: http://itro.pl/